Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم روز یکشنبه اعلام کرد که حمید یزدانی در دیدار شهردار قم، خواستار راه اندازی بازارچه های صنایع دستی و هنرهای سنتی شد و افزود: این اداره کل با همکاری شهرداری آماده احیا و مرمت بازار کهنه است تا بتوانند برای توانمندسازی هنرمندان قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین گفت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری قم با تعامل یکدیگر می توانند در بخش های مختلف مانند شرکت در رویدادها و نمایشگاه های ملی و بین المللی، تسهیل روند سرمایه گذاری در ساخت و ساز واحدهای اقامتی، معرفی آثار تاریخی، کیوسک راهنمای زائران و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی خدمات ارائه کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران تاسیسات گردشگری در این استان با مشکلات جدی در خصوص اخذ عوارض شهرداری مواجه هستند که با توجه به تجارب ارزنده شهردار، انتظار می رود که محدویت های پیش آمده برای مدیران صنعت گردشگری هرچه سریع تر بر طرف شود.
یزدانی با بیان اینکه راهنمایی زائران و مسافران از مهمترین دغدغه های شهر است گفت: سالانه حدود 25 میلیون زائر وارد این استان می شوند که می توانیم با مدیریت اصولی به ماندگاری مسافرت و همچنین پویایی اقتصاد قم کمک کنیم.
شهردار قم نیز در این دیدار، با اعلام آمادگی همکاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: میراث فرهنگی جزیی از هویت ما می باشد و در دوره تهاجم فرهنگی که تمدن غرب به دنبال تحمیل همه ابعاد فرهنگ خود به جهانیان است، باید به دنبال حفظ تمدن ایرانی اسلامی خود باشیم.
سید مرتضی سقاییان نژاد افزود: شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم ایران است و خدمت در این شهر یک افتخار است و باید خدمتی که در قم انجام می دهیم ماندگار باشد.
بازار کهنه قم با عمر بیش از 600 سال دارای ظرفیت‌های فراوان برای جذب توریست و گردشگر است. بازار کهنه در دو سوی هسته اولیه شهر قم یعنی محله عربستان و لب چال قرار دارد. از 45 متری عمار یاسر شروع شده و به میدان کهنه نزدیک خیابان طالقانی ختم می‌شود. این بازار به زمان صفوی - قاجاریه بر می‌گردد و با وجود مغازه‌های به نسبت زیاد و نزدیکی به حرم حضرت معصومه(س) می‌تواند به بازارچه صنایع دستی تبدیل شود.
1175 /
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قم صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری صنعت قم جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بازدید بیش از ۹.۶۰۰.۰۰۰ گردشگر در طی ایام نوروز از جاذبه های گردشگری استان اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: امسال و با توجه به تقارن مبارک بهار قرآن و طبیعت، فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان بیش از یک ماه از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا پایان روز بیست‌وچهارم فروردین و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر به طول انجامید.

وی افزود: بررسی‌های آمارهای کمیته آمار دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان حاکی است در طی این مدت ۹.۶۶۱.۲۴۲ نفر گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و طبیعی استان اصفهان بازدید به عمل آورده‌اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمارها حاکی است در طی یک ماه فعالیت ستاد سفر استان، ۲.۷۴۱.۲۵۶ گردشگر نوروزی حداقل به مدت یک شب در اقامتگاه‌های رسمی، مدارس آموزش و پرورش و کمپ‌های شهرداری به ویژه کمپ موقت شهرداری اصفهان اقامت داشته‌اند.

کد خبر 744448

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • ثبت ۲ میلیون بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • بهار در ۱۴ روستای هدف گردشگری
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری