Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ناوگان ششم آمریکا شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ناوشکن کلاس "آرلی برک" (Arleigh Burke) مسلح به موشک هدایت‌شونده برای "اجرای عملیات‌های امنیت دریایی و تقویت ثبات دریایی منطقه‌ای" عازم دریای سیاه شده است. طبق آن، استقرار این ناوشکن همچنین به تقویب "قابلیت دریایی" متحدان آمریکا در ناتو و شرکایش در این منطقه کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متئو جی. پاول، افسر فرمانده ناوشکن دونالد کوک اعلام کرد: ایالات متحده و نیروی دریایی آمریکا در حمایت از منافع منطقه‌ای مشترک و ثبات دریایی همچنان در کنار متحدان و شرکایش ایستاده ‌است. ورود ما به دریای سیاه نمایانگر قابلیت همکاری این نیروی دریایی در پیگیری اهداف امنیتی مشترک در منطقه مذکور است.

استقرار این ناوشکن پس از آن انجام می‌شود که اوایل ژانویه کشتی جنگی "یواس‌اس فورت مک‌هنری" در دریای سیاه مستقر شد و نیروهای آن با ملوان‌های نیروی دریایی رومانی به تمرین پرداختند. در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است، استقرار کشتی‌های نظامی ایالات متحده امری "معمول" و مطابق با "قوانین بین‌المللی" است.      

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، همزمان با ورود این ناوشکن آمریکایی به آب‌های دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه یک کشتی گشت‌زنی برای نظارت بر اقدامات آن اعزام کرد. براساس آن، این کشتی همچنین از "ابزارهای الکترونیکی و فنی اضافه‌ای" برای رصد شرایط استفاده می‌کند. این وزارتخانه اعلام کرد، طبق قوانین بین‌المللی کشتی‌های آمریکایی اجازه ندارند بیش از ۲۱ روز در آب‌های دریای سیاه باقی بمانند.

وضعیت در این منطقه همچنان پرتنش است. پیش از این در ۲۵ نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض مرز آبی روسیه در تنگه کرچ، میان کریمه و سرزمین اصلی روسیه، توقیف شدند. واشنگتن این اقدام روسیه را به عنوان "اقدامی متخاصمانه" محکوم کرد و همچنین منجر به لغو دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دونالد ترامپ شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیلور باخت؛ گربه سیاه حسن یزدانی در حال حذف از المپیک ۲۰۲۴ + فیلم

قهرمان سه دوره مسابقات جهانی کشتی آزاد و همچنین قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک توکیو که گربه سیاه حسن یزدانی، قهرمان بزرگ کشتی ایران محسوب می‌شود، با قوانینی که فدراسیون کشتی آمریکا وضع کرده، فقط باید در فینال ایکس یا همان فینال انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک مبارزه می‌کرد.

شب گذشته در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم چند کشتی‌گیر به رقابت پرداختند و در نهایت حتی زاهید والنسیا که در جهانی ۲۰۲۳ در ۹۲ کیلوگرم کشتی گرفته بود، شکست خورد و آرون بروکس به فینال رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اما دیوید تیلور که مستقیما در فینال حاضر بود، عصر امروز برابر این رقیب نه چندان شناخته شده و تقریبا بدون عنوان قرار گرفت. در حالی که به نظر می‌رسید تیلور کار راحتی برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد، در مبارزه اول اتفاق عجیب و دور از انتظاری رخ داد. در این مبارزه تیلور ۴ بر یک شکست خورد و شوک بزرگی را متحمل شد!

تیلور باید دو بار حریف خود را در فینال شکست دهد تا حضور خود در پاریس را نهایی کند، اما حالا بروکس فقط یک گام تا ملی پوش شدن فاصله دارد.

tags # دیوید تیلور ، حسن یزدانی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • تیلور باخت؛ گربه سیاه حسن یزدانی در حال حذف از المپیک ۲۰۲۴ + فیلم
  • آلمان ناو محافظ جدیدی به دریای سرخ می‌فرستد
  • ناو محافظ جدید آلمان در دریای سرخ!