Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی پایاب سد خداآفرین در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
وی اضافه کرد: با تکمیل و افتتاح این سد ،یک میلیون و 500 هزار تن به محصولات تولیدی استان اردبیل اضافه خواهد شد .
نیکشاد ادامه داد : طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده و با افتتاح آن تحول بزرگی در استان به لحاظ رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان تولیدات محصولات زراعی و باغی استان را چهار میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و افزود: در تولید عسل ،شیر و پروتیین میزان تولیدات استان در مقایسه با 40 سال گذشته 700 درصد رشد داشته است.
نیکشاد بیان کرد: در استان اردبیل میزان تولید سالانه گوشت سفید در قبل انقلاب 30 تن بود که اکنون این میزان به 2 هزار و 600 تن رسیده است .
رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در تولید گندم هم بعد از انقلاب 30 رقم گندم معرفی شده و میزان تولید این محصول هم در استان به 600 هزارتن در سال رسیده است .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید بیش از 6 هزار تن عسل بیان کرد:این استان به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید عسل در کشور محسوب می‌شود بطوریکه این محصول به سایر استان‌ها و یا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
وی افزود: 14 واحد کارگاه‌های بسته بندی و ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل با ظرفیت اسمی سالانه 14 هزار و 875 و همچنین تعداد 2 واحد کارگاه موم عاج کنی به ظرفیت 775 تن در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.
استان اردبیل دارای سه دشت مهم و حاصلخیز مغان ، اردبیل و مشگین شهر است که قابلیت ها و توانمندی های منحصر به فردی را برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی ایجاد کرده است.
7110/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان اردبیل انقلاب شیر کشاورزی کشورهای حوزه خلیج فارس جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


مهرداد فولاد افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.


وی تصریح کرد: سالیانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای