Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@20:52:43 GMT

ثبت ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۹۵۷

ثبت ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از ثبت ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در ۹ ماه گذشته سال جاری در این استان خبر داد.

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با قدس گفت: علت مسائل اجتماعی حلقوی است نه خطی و اگر آسیب‌های اجتماعی را تحلیل کنیم هیچ گاه به یک علت واحد نخواهیم رسید و همواره دلایل متعددی در سطوح مختلف وجود دارد.

بی‌شک مسائل اقتصادی به عنوان یک عامل آشکارساز و ادامه دهنده در آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، خشونت‌های خانگی، خشونت‌های اجتماعی، ناپایداری زندگی خانوادگی و موضوعات مربوط به اعتیاد نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریوسف در خصوص وضعیت پوشش اورژانس اجتماعی در استان نیز گفت: در سال گذشته تنها در ۹ شهر خراسان رضوی اورژانس اجتماعی داشته‌ایم که در حال حاضر اورژانس اجتماعی ما از ۹ شهر به ۲۰ شهر افزایش یافته است که در سال گذشته ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش اورژانس اجتماعی بوده‌اند که در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت استان می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته به ۱۸۰۰ مورد کودک‌آزاری در اورژانس اجتماعی رسیدگی شده است که در ۹ ماه امسال ۲۱۸۰ مورد کودک‌آزاری در اورژانس اجتماعی ثبت شده است که این آمار نشان از افزایش کودک‌آزاری نیست اما به نظر می‌رسد اطلاعات عمومی در خصوص کودک آزاری افزایش پیدا کرده و پوشش خدمات بهزیستی در استان بیشتر شده است که سبب دسترسی بیشتر مردم به خدمات را موجب شده که شاهد افزایش این آمار هستیم. و در ۹ ماه امسال ۱۰۸۷ مورد همسر آزاری گزارش شده است که اورژانس اجتماعی مداخله کرده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی