Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینفوگرافی تولید ۱۰۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی را در اندازه اصلی اینجا ببینید.

پایان پیام/607.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان انقلاب اسلامی ایران جنوب کرمان حضرت زهرا س حجت الاسلام روحانی تودیع و معارفه روزنامه تولید محصولات پتروشیمی محصولات پتروشیمی صادرات محصولات پتروشیمی اینفوگرافیک اینفوگرافی خبرگزاری خبرگزاری شبستان شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ

ال جی و سامسونگ در بازار مانیتور رقابت شدیدی دارند و به هنگام تهیه‌ی کامپیوتر شخصی با انواع مانیتور سامسونگ و ال جی در بازار مواجه می‌شوید. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

اگر قصد خرید مانیتور دارید، به احتمال زیاد نام سامسونگ و ال جی را به عنوان برندهای برتر تولیدکننده‌ی مانیتور را زیاد شنیده‌اید. این مورد صحیح است ولی به همین‌جا ختم نمی‌شود، چرا که خرید مانیتور تنها بر اساس نام برند کار معقولانه‌ای نیست. بنابراین بهتر است تا با نکات مهمی که به شما در انتخاب و خرید مانیتور مناسب کمک می‌کند، آشنا شوید.
  قیمت مانیتور سامسونگ و ال جی
قیمت مانیتور بسته به نوع مانیتور و مدل‌های تولید شده توسط هر شرکت با یکدیگر تفاوت دارد. سامسونگ، برندی نام‌آشنا و قابل اعتماد در زمینه‌ی تولید انواع مانیتور، گوشی، لوازم خانگی و بسیاری از محصولات متنوع دیگر محسوب می‌شود. به خاطر معروف بودن نام این برند، قیمت مانیتور سامسونگ معمولا در مدل‌های بالارده گران‌تر از سایر رقبای خود است، اما این اختلاف قیمت بدون دلیل نیست؛ چرا که کیفیت ساخت و عملکرد مانیتور سامسونگ برای همه ثابت شده است.
از طرف دیگر ال جی هم مانند سامسونگ یکی از نام‌های محبوب و قدیمی در میان برندهای مانیتور و انواع نمایشگر است. محصولات ال جی همیشه با کیفیت بالا از آن یاد می‌شوند و کم‌تر پیش می‌آید تا کاربری از محصولات این شرکت ناراضی باشد. همانند سامسونگ، قیمت مانیتور ال جی هم در بازار مانیتورهای بالارده، گران است اما در سبد محصولات این شرکت، مانیتورهای اقتصادی و با کیفیت هم به چشم می‌خورد.
قیمت مانیتورهای ال جی و سامسونگ در مقایسه با یکدیگر و برندهای خوش‌نام دیگری مانند بنکیو یا MSI چندان بالاتر نیست. تنوع مانیتورهای هر دو شرکت هم در بازار کشور ما نسبتا خوب است اما متاسفانه در برخی از موارد ممکن است مانیتورهای این دو برند با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت دلاری آن به فروش برسند، اما قیمت مانیتورهای پایین‌رده‌ی آن‌ها مناسب است.
برای بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از بخش محصولات زومیت بهره ببرید. قیمت به‌روز از صدها فروشگاه معتبر اینترنتی در سراسر کشور، مشخصات فنی دقیق و به‌روز در کنار نقدوبررسی‌های تخصصی مجله‌ی زومیت، همگی به شما در انتخاب و خرید مانیتور مناسب یا هر محصول دیگری کمک خواهد کرد.
    خرید مانیتور و نکات مهم آن
برای خرید مانیتور سعی کنید تا جای ممکن گزینه‌های دارای گارانتی را مدنظر داشته باشید و تا جای ممکن از فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید. پیش از خرید ابتدا نیاز خود تعیین کنید تا از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
  ابعاد مانیتور
هنگام خرید مانیتور سامسونگ، ال جی یا هر برند مورد نظرتان، ابتدا به ابعاد مانیتور دقت کنید؛ اگر میز بزرگی دارید یا دوست دارید که محتوای بیش‌تری را در صفحه‌ی نمایشگر خود مشاهده کنید، بهتر است مانیتوری با ابعاد ۲۷ اینچ یا بزرگ‌تر انتخاب کنید در غیر این صورت، باید به دنبال خرید مانیتورهایی با ابعاد ۲۴ اینچ یا حتی کوچک‌تر باشید.
البته توجه داشته باشید که هر چه سایز نمایشگر شما بزرگ‌تر باشد، مانیتور به فضای بیش‌تری هم برای قرارگیری روی میز یا نصب به دیوار نیاز دارد، پس حتما ابعاد مانیتور و پایه‌ی آن را به شکل دقیق بررسی کنید.
  رزولوشن یا وضوح مانیتور
مانیتورهای موجود در بازار عموما در رزولوشن‌های فول اچ‌دی (FHD)، QHD و 4K عرضه می‌شوند. انتخاب مانیتور با رزولوشن مناسب نه‌تنها در کاهش هزینه‌های اضافی کمک می‌کند بلکه روی تجربه‌ی کاربری شما هم اثر می‌گذارد. هر چه رزولوشن مانیتور بالاتر باشد، در کنار کیفیت تصاویر و خوانایی متون، قیمت آن هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.
اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ دارید بهتر است تا رزولوشن مانیتور را متناسب با قدرت سیستم خود انتخاب کنید تا دچار افت کیفیت نشوید؛ برای مثال اگر سیستمی قدرتمند دارید انتخاب مانیتوری با رزولوشن 2K یا 4K برای شما مناسب خواهد بود، در غیر این صورت بهتر است تا به فکر انتخاب مانیتورهای با رزولوشن 1080p یا همان فول اچ‌دی باشید.
    نوع کاربری مانیتور
هر دو شرکت ال جی و سامسونگ علاوه بر مانیتورهای اداری و خانگی، مانیتورهای گیمینگ متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. اگر در خانه کار می‌کنید یا قصد تجهیز کردن ادارات را دارید، انتخاب مانیتورهای ارزان‌قیمت اداری انتخاب مناسبی خواهد بود. این دو شرکت برای تولیدکنندگان محتوا و گیمرها هم مانیتورهای مخصوص تولید کرده‌اند. این مانیتورها از نرخ نوسازی بالا و فناوری‌های متنوعی مانند AMD FreeSync و انویدیا G-Sync بهره می‌برند. مانیتورهای مخصوص تولیدکنندگان محتوا عموما دارای کالیبره رنگ پیش‌فرض و قابلیت‌های نظیر آن هستند.
  پنل مانیتور
پنل مانیتور هم در غلظت و عمق رنگ‌های ایجاد شده تاثیر مستقیم دارد. امروزه سه پنل IPS، VA و TN بیش‌ترین کاربرد را در مانیتورها دارند. برای تشخیص این که کدام پنل بهتر است راه آسانی وجود ندارد چرا که هر مدل از مانیتور با دیگری در تولید رنگ‌ها تفاوت دارد.
به طور کلی پنل‌های IPS رنگ‌های نزدیک‌تر به واقعیت تولید می‌کنند اما عمق رنگ مشکی کمتری دارند. پنل‌های VA عمق رنگ مشکی بالاتری دارند اما معمولا زاویه دید محدودتری دارند. پنل‌های TN هم به دلیل قدیمی شدن آن‌ها کم‌تر به کار می‌روند اما به دلیل برخی از ویژگی‌های فنی خاص آن، این پنل در برخی از مانیتورهای با نرخ نوسازی بسیار بالا به‌کار رفته‌اند.
پنل‌ جدید OLED هم کیفیت بسیار بالایی در تولید رنگ و سطح روشنایی دارد و مانیتورهایی که با این پنل‌ها تولید می‌شوند عموما قیمت بالایی دارند. مانیتورهای اولد هنوز به به طور کامل جایگاه خود را در بازار مانیتورها پیدا نکرده‌اند اما به احتمال زیاد در آینده مانیتورهای بیش‌تری با این پنل روانه‌ی بازار خواهند شد.
  طراحی مانیتور
به طور کلی مانیتورها در دو مدل پنل تخت یا پنل خمیده (Curved) به بازار عرضه می‌شوند. مانیتورهای با پنل منحنی قیمت بالاتری نسبت به مانیتورهای معمولی دارند اما نوید تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را به کاربر می‌دهند. برخی از مانیتورها با فرمت فوق‌عریض یا اولتراواید عرضه می‌شوند ولی شاید مناسب تمامی کاربران نباشد.
دقت به نوع پایه‌ی مانیتور هم یکی از مواردی است که در قیمت و کارایی مانیتور تاثیرگذار است. پایه‌ی برخی از مانیتورها امکان تنظیم ارتفاع یا تنظیم زاویه‌ی مانیتور را به کاربر می‌دهند، این موضوع به کم‌تر خسته شدن چشم و گردن شما هنگام کار با مانیتور کمک شایانی می‌کند.
  مانیتور سامسونگ بهتر است یا ال جی؟
ال جی و سامسونگ در بازار مانیتور رقابت شدیدی دارند و به هنگام تهیه‌ی کامپیوتر شخصی با انواع مانیتور سامسونگ و ال جی در بازار مواجه می‌شوید.
برای پاسخ به این پرسش، باید به مواردی مثل طراحی، نوع پنل، نرخ نوسازی و ... دقت کنیم. در مانیتورهای مدرن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر کاهش یافته است و از پورت‌های متنوع به‌همراه پایه‌ی پیشرفته استفاده می‌شود. در زمینه‌ی طراحی هر دو شرکت محبوب ال جی و سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما انتخاب نهایی به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.
مورد مهم دیگر کیفیت تولید است. ال جی و سامسونگ مانیتورهای خود را به‌صورت اختصاصی می‌سازند و تولید آن‌ها را به کارخانه‌های خارجی واگذار نمی‌کنند و هر دو در زمینه‌ی ساخت پنل صفحه نمایش از رهبران بازار محسوب می‌شوند. کیفیت ساخت مانیتور Samsung و LG بسیار بالا است و در این زمینه جای نگرانی نیست.
تنوع مانیتورهای خمیده سامسونگ از رقیب دیرینه‌اش ال جی بسیار بیش‌تر است. همچنین قیمت مانیتور سامسونگ و ال جی هر دو نسبت به برندهای چینی و کم‌تر شناخته شده بالاتر است.
سامسونگ عموما از پنل‌های VA به طور گسترده در محصولات خود استفاده می‌کند اما ال جی از پنل‌های IPS در مانیتورهای خود بهره می‌برد. در مانیتورهای عادی و حتی میان‌رده شاید بتوان گفت مانیتورهای ال جی رنگ‌های بهتر ولی محصولات سامسونگ کنتراست و روشنایی بیشتری ارائه می‌کنند. در نهایت، خرید مانیتور سامسونگ یا ال جی بستگی به نیاز و درک صحیح شما از تفاوت‌های محصولات این دو برند دارد.
  خرید مانیتور به کمک زومیت
حالا که با عوامل مهم در انتخاب مانیتور آشنایی پیدا کرده‌اید، بهتر است به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید تا بتوانید مشخصات فنی دقیق هر مانیتور را بررسی و با محصولات دیگر مقایسه کنید. همچنین می‌توانید مانیتور مورد نظر خود را از میان صدها فروشگاه معتبر اینترنتی در سراسر کشور انتخاب کنید و خریدی آگاهانه و آسان داشته باشید.
اگر نیاز به اطلاعات بیش‌تر یا کمک در خرید خود دارید، می‌توانید از نقدوبررسی‌های تخصصی زومیت استفاده کنید یا این که سوالات خود را در صفحه‌ی هر محصول مطرح کنید تا کارشناسان زومیت در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.
 

دیگر خبرها

  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان (اینفوگرافی)
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)