Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با تشریح آخرین جزئیات واحدهای صنعتی الکل‌سازی شهرک صنعتی اراک گفت: کاهش آلایندگی واحد الکل‎سازی ایبک‎آباد پیگیری می‌شود. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

مصطفی آمره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی برخی از واحدها از جمله واحدهای الکل‌سازی در شهرک ایبک‌آباد گفت: مشکلات زیست‌محیطی مطرح در ایبک‌آباد مربوط به زمان حال نبوده و از گذشته وجود داشته است، دو واحد الکل‌سازی در آنجا داریم که یکی از آنها نزدیک به 30 سال می‌شود که در این منطقه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های گذشته جلساتی بین استانداری، واحدهای صنعتی، رئیس سازمان صنایع کوچک در استان برگزار و در این جلسات تصمیم بر این شده که تصفیه‌خانه ایبک‌آباد ارتقا داده شود و بتوان پساب این واحدهای الکل‌سازی را هم دریافت کند تا مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه پساب واحدهای تولید الکل پساب پیچیده‌ای بوده و تصفیه آن به راحتی امکان‌پذیر نیست و مشکلات خاصی را دارد، بی او دی و سی او دی فوق‌العاده بالایی را دارد در حدود 60 تا 70 هزار درحالی که استاندارد ورودی تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی برای ورودی بی او دی، 2 هزار طراحی شده است.

آمره بیان کرد: درحال حاضر این پساب‌ها وارد تصفیه‌خانه می‌شود و فرآیند تصفیه درحال انجام است و به خروجی 20 هزار رسانده‌ایم، اما خروجی 20 هزار هم خروجی استانداردی نیست و باید اقدامات تکمیلی روی آن انجام شود که مستلزم انجام تعهدات واحدهای صنعتی در رابطه با راهبری تصفیه‌خانه است.

وی ادامه داد: البته ما به دنبال راهکارهای مختلفی هستیم، شاید سرمایه‌گذاری پیدا شود که این پساب را  تصفیه کند و خروجی دیگری داشته باشد و درمجموع روی این مسئله کار می‌کنیم اما در این چند سال حداقل این بوده که دیگر "بی او دی" 70 هزار را در طبیعت رها نمی‌کنیم.

ذوب سرب از باطری‌های فرسوده مشکلات زیست‌محیطی در قم ایجاد کرده استبوشهر| آلایندگی زیست محیطی عسلویه با برنامه‌ریزی برطرف می‌شودبوشهر| واحدهای زیست محیطی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: بوی پساب‌ها در محل‌هایی که رها و دپو می‌شد، اهالی این مناطق و شهرک را به شدت آزار می‌داد، با راه‌اندازی تصفیه‌خانه این بو تقریبا به طور کامل از بین رفته است، اما به طور حتم نیاز به اقدامات تکمیلی داریم که خود واحدهای صنعتی باید انجام دهند.

انتهای پیام/

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا

رسانه‌های محلی می‌گویند تخلیه آب‌های رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن به دلیل قطع برق متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا به نقل از شرکت برق توکیو، قطع برق حدود ساعت ۱۰:۴۳ صبح به وقت محلی رخ داد، زیرا کابل برق نیروگاه در حین حفاری آسیب دید.

شرکت تپکو (تولید نیروی برق توکیو) می‌گوید سیستم خنک‌کننده راکتور‌ها تحت تأثیر قطع برق قرار نگرفته و همچنان فعال است.

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما پس از آن اعلام می‌شود که گروهی از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته برای دومین بار از شروع این عملیات، به ژاپن سفر کردند.

پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن، ماشین‌آلات نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و مواد رادیو اکتیو نشت کرد. متخصصان این حادثه را پس از چرنوبیل، بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند.  این نیروگاه از خنک کردن سوخت هسته‌ای در راکتورها، مقدار زیادی آب آلوده به مواد رادیواکتیو تولید کرده که اکنون در مخازن بزرگی نگهداری می‌شود. ژاپن سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد این آب‌ها را تصفیه کرده و پس از رقیق کردن آن را در اقیانوس رها کند. علیرغم مخالفت‌های بسیار در داخل و خارج، این اقدام از آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن آب تصفیه شده در اقیانوس تخلیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است