Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری، 55 میلیون و 409  هزار و 942 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان، 36 میلیون و 864  هزار و 352 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 18 میلیون و 545 هزار و 590 تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از 25 میلیون تن فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در دوره زمانی 9 ماهه سال جاری، حجم صادرات غیرنفتی به رقم 26 میلیون و 74 هزار و 183 تن رسید و همچنین سه میلیون و  387 هزار و 879تن از این کالاها نیز، ترانزیت شد.

به گفته عفیفی پور، چهار میلیون و 481 هزار و 469  تن از اینگونه کالاها نیز وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

ترانشیپ 2 میلیون تن به بنادر منطقه

وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، 2 میلیون و 25 هزار و 444 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و 24 هزار و 164 تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

بیش از پنج میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی 9 ماه اخیر انجام شده در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات اینگونه کالاها به 5 میلیون و 509 هزار و 399 تن رسید و 35 هزار و 999 تن نیز ترانزیت شد.

کاهش 60 درصدی واردات نفتی

عفیفی پور از کابوتاژ 12 میلیون و 66  هزار و 532 تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار داشت: 933 هزار و 660 تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش 60 درصدی داشته است.

2778 فروند شناور در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماهه جاری، دو هزار و 778 فروند شناور در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفت که از این تعداد، دو هزار و 333 فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حمل و نقل خلیج فارس صادرات غیرنفتی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان

مسولان در اداره خط آهن افغانستان می گویند که در دو هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان (۱۵۱۴۹۵) تُن متریک انتقالات صورت گرفته است.

این اداره بانشر این خبر نگاشته است: از این میان (۱۱۳۲۷۱) تُن از طریق خط آهن حیرتان، (۱۹۵۲۳) تُن از طریق خط آهن آقینه و (۱۸۷۰۱) تُن، از طریق خط آهن تورغندی ترانزیت شده است.

به گفته این اداره این انتقالات شامل اموال نفتی، غیر نفتی و سایر مواد می‌شود که به افغانستان وارد و صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان