Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه و بسیج در قالب طرح کرامت با هدف کاستن از آسیب‌های اجتماعی در حواشی شهر‌های استان خراسان شمالی حضور یافته و مشکلات اجتماعی و فرهنگی این مناطق را رصد و برطرف می‌کنند. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ طرح کرامت طرحی است که با هدف کاستن از آسیب‌های اجتماعی در حواشی شهر‌های استان خراسان شمالی و با همکاری سپاه و بسیج و جوانان محلات در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح کرامت در حاشیه شهرهای خراسان جنوبی اجرایی شدطرح کرامت در 7 منطقه حاشیه‌نشین شهر اهر اجرا می‌شودطرح کرامت در 32 نقطه آسیب‌پذیر استان فارس اجرا می‌شود

حاشیه‌نشینی به‌عنوان زخمی عمیق بر پیکره شهرهای خراسان شمالی خودنمایی می‌کند. جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر در حواشی شهر بجنورد زندگی می‌کنند. مردمی که پس از تقسیم استان خراسان به 3 استان و تبیل شدن بجنورد به مرکز استان٬ به امید یافتن زندگی بهتر و شغل و شامانی مناسب٬ راه مرکز خراسان شمالی را پیموده و اینک در بدترین شرایط زندگی به سر می‌برند. بر اساس برخی از آمارها٬ بجنورد به عنوان رتبه دومین شهر دارای بیشترین سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشو را از آن خود کرده است.

حاشیه‌نشینی و معضلات آن٬ هم‌چون زخمی عمیق بر پیکره شهر بجنورد خودنمایی می‌کند و عدم توانایی شهر بجنورد برای ارائه خدمات مناسب به این شهروندان بر عمق این ماجرا افزوده است. خدمات‌رسانی به این مناطق با توجه به نداشتن مجوزهای لازم برای ساخت و ساز بسیار سخت و طاقت فرسا است. از طرف دیگ هنوز مسئولا شهری بجنورد باور ندارند که این مناطق هم جزئی از شهر است و از دادن امکانات شهری برای آنجا ممانعت می‌کنند.

این روزها بسیجیان محلات حاشیه‌نشین بجنورد٬ با حمایت نواحی بسیج و سپاه شهرستان‌های استان در قالب طرح کرامت به این مناطق ورود کرده و با اقدامات فرهنگی و عمرانی٬ زمینه کاهش و رفع مشکلات منطقه‌ای را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ح

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی درنشست حل مشکلات و چالش های تالاب انزلی با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی با محوریت تالاب بین المللی انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان انزلی باشد افزود: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد:مسئولان باید با جرات و شجاعت به این مسئله ورود کرده و راهکارهای لازم را برای حل این مشکل ارائه دهند.
رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به معضلات زیست محیطی شهرستان انزلی افزود: دفع ناصحیح پسماند اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین به رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: برای رفع معضلات کنونی تالاب باید راهکارهای مناسب و کارشناسی ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه برای لایروبی تالاب انزلی باید دستورات انقلابی و قاطع هرچه زودتر صادر شود ،افزود: مشکلات شهرستان ساحلی انزلی باید اولویت بندی و از تمام ظرفیت شهرستان برای لایروبی تالاب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد