Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت های کره جنوبی و ژاپن از دومین اجلاس سران آمریکا و کره شمالی که قرار است اواخر فوریه (اوایل اسفند) برگزار شود استقبال کردند.

 دولت کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور از تلاش ها برای برداشتن گام هایی محکم در مسیر غیر هسته ای سازی کامل و صلح دائم در شبه جزیره کره حمایت می کند.
سخنگوی کاخ آبی (کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی) اعلام کرد در شرایطی که آمریکا و کره شمالی درگیر ارتباطی تنگاتنگ برای برگزاری دومین نشست سران هستند مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای سفر به کشورش دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان معتقد هستند این سفر پیش از نشست دوم کیم و ترامپ برگزار خواهد شد، قبل از نشست نخست سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور، سران دو کره نیز با یکدیگر دیدار کرده بودند.
در عین حال یک مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن نیز یک گفت و گوی تلفنی با استفان بیگن، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی داشت.
کنجی کاناسوگی، رئیس دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن پیرامون آمادگی آمریکا برای برگزاری این اجلاس سران توضیحاتی دریافت کرد.
این دو موافقت کردند که در مورد گام های مربوط به روند غیر هسته ای سازی با یکدیگر همکاری کنند.
دیدار دوم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار است اواخر فوریه (اوایل اسفند) در مکانی که بعدا اعلام خواهد شد برگزار شود.
در همین راستا و به منظور هماهنگی دومین نشست سران، «کیم یونگ چول» مشاور ارشد رهبر کره شمالی روز جمعه به وقت محلی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و «استفان بیگن» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در واشنگتن دیدار کرد.
ترامپ در تازه ترین اظهاراتش در مورد این نشست گفت که مکان دومین دیدار تعین شده است اما بعدا اعلام خواهد شد.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رسمی و دولتی کره شمالی اعلام کردند که ارتش این کشور یک آزمایش موشکی موفق دیگر را انجام داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در این‌باره گزارش داد که «اداره موشکی کره شمالی روز جمعه یک کلاهک بزرگ طراحی‌شده برای موشک کروز راهبردی «هواسال-۱ آرآ-۳» و همچنین یک موشک ضدهوایی «پیولجی۱-۲» را با موفقیت آزمایش کرد.»

بنابر این گزارش این موشک ضدهوایی، نوع جدیدی از موشک‌های ضدهوایی است.

این رسانه کره شمالی با اشاره به اینکه «این آزمایشها هیچ ربطی به شرایط پیرامونی ندارد.» افزود: آزمایش این تسلیحات بخشی از فعالیت‌های منظم و معمولِ اداره موشکی و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن است.

در اوایل آوریل هم کره شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوتِ میان‌بردِ جدید با سوخت جامد را آزمایش کرده و رسانه های دولتی نیز تصاویری از پرتاب آن را با نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر کردند.

به نوشته الجزیره موشک‌های کروز از جمله مجموعه‌ای در حال رشد از سلاح‌های کره شمالی هستند که برای غلبه بر دفاع موشکی منطقه (آمریکا و کره جنوبی) طراحی شده‌اند. این موشک‌ها زرادخانه عظیم موشک های بالستیک کره شمالی از جمله انواع قاره پیما که گفته می شود در قاره ایالات متحده هدف قرار می گیرند را تکمیل می کنند.

تحلیلگران می گویند فناوری موشکی ضدهوایی عرصه‌ای است که کره شمالی می تواند در همکاری نظامی عمیق خود با روسیه از آن بهره‌مند، زیرا این دو کشور در مواجهه با رویارویی های جداگانه و تشدیدشونده خود با آمریکا همسو می شوند.

آمریکا و کره جنوبی کره شمالی را به ارائه گلوله های توپخانه و سایر تجهیزات به روسیه برای کمک به گسترش توانایی جنگی این کشور در اوکراین متهم کرده اند؛ اتهامی که پیونگ‌یانگ و مسکو آن را رد می‌کنند.

کره شمالی از زمان دومین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۰۹ تحت تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته، اما توسعه برنامه های هسته ای و تسلیحاتی این کشور بی وقفه ادامه داشته دارد.

کد خبر 6082986

دیگر خبرها

  • کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند