Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از وزارت صمت، فرشاد مقیمی با تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو، از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکت های فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش فروش خودرو وضعیت شرکتهای اعلام کننده را بررسی نمایند.

وی با اشاره به دستورالعمل ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه های اخیر وزارت صمت تصریح کرد:کلیه شرکت‌های تولیدکننده خودرو و نمایندگی شرکت‌های خارجی مجاز، از اقدام به پیش فروش خودرو قبل از اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن وتجارت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع وزیرصنعت ، معدن وتجارت خاطر نشان کرد: شرکت های دارای مجوز موظفند عملکرد پیش فروش خودرو را بصورت هفتگی به معاونت صنایع و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کنند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها موظفند ضمن رعایت سقف مجاز به پیش فروش از هرگونه ایجاد تعهد خارج از مجوز مربوطه امتناع نموده و نسبت به ارایه دسترسی برخط به سامانه فروش به سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان به عنوان دستگاه نظارتی جهت کنترل این آمار اقدام نمایند.

گفتنی است چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی مانند ایران خودرو و سایپا نمی‌باشند بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، چند سال پیش بود که  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی قم گفت: با بیان اینکه در اصل لزوم وجود نظام مهندسی در کشور مورد تردید نیست و باید این سازمان به خوبی در کشور فعالیت کند، گفت:متأسفانه مردم از گذشته سازمان نظام مهندسی خاطره خوشی ندارند، زیرا عدم نظارت دقیق بر مراحل ساخت و ساز، طولانی شدن زمان تأیید نقشهها، تعیین هزینه‌های سنگین برای مهندسان ناظر و تحمیل هر مهندسی بر کارفرما این عوامل باعث شده که مردم از سازمان نظام مهندسی خاطره خوبی در اذهانشان نداشته باشند.
حال شهروند خبرنگاری از بی قانونی و رانت در نظام مهندسی اهواز گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام و درود .مدتی است نظام مهندسی اهواز بدون مصوبه و آیین نامه کتبی و بدون تایید وزارت راه وشهرسازی اقدام به اجبار سازندگان در خصوص اجرای شمع عمیق استوانه ای کرده و تمامی افراد کنترل نقشه سازه را مجاب یه عدم تایید سازه های طراحی شده توسط طراحان سازه را کرده و فقط سازه های با شمع استوانه ای را تایید میکند و به موجب آن باعث افزایش سی برابری قیمت حفر شمع ها گشته .و فقط دو فرد دستگاه حفر استوانه ای دارند که زیر یکسال است این دستگاه را وارد کرده اند .خاطر نشان کنم که طراحان سازه به خودی خود سازه را با استاندارد طراحی میکنند اما شمع استوانه ای بسیار فرا تراز جواب آزمایش خاک است .ودر این خصوص هیچ گونه پاسخ علمی ندارند و بدون مصوبه و آیین نامه این عمل را انجام میدهند .

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )