Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:42:41 GMT

رتبه اول آموزش همگانی محیط زیست به خوزستان رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۰۲۶

رتبه اول آموزش همگانی محیط زیست به خوزستان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا لاهیجان زاده پیش از ظهر امروز در آیین نمادین  گرامیداشت هوای پاک در هنرستان حضرت خدیجه (س) اهواز اظهار کرد: مهمترین مفهوم زیست محیطی در حوزه مدیریت شاخص آلودگی هوا در کلانشهرها ردپای اکولوژیک است.

وی افزود: ردپای اکولوژیک به معنای این است که هر انسان چه میزان از منابع خدادادی را در طول حیات خود استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت ظرفیت قابل تحمل محیط زیست در شاخص منابع زیست محیطی، بیان کرد: مهمترین دلیل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل اهواز عدم رعایت ظرفیت قابل تحمل محیط زیست است.

لاهیجان زاده در عین حال با اشاره به همکاری پیوسته اداره کل محیط زیست با مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان، توضیح داد: آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ سازی در خصوص آموزش همگانی زیست محیطی به انجام رسانده است. مجموعه این اقدامات و برنامه ها منجر به کسب رتبه اول کشوری در حوزه مشارکت همگانی توسط استان خوزستان شد.

وی در پایان گفت: اقدامات  فرهنگی در حوزه محیط زیست و همچنین ارتقای مشارکت همگانی بدون کمک آموزش و پرورش خوزستان به عنوان مهمترین نهاد فرهنگ ساز محقق نمی شود.

کد خبر 4518143

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش خوزستان روز هوای پاک محیط زیست خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی استان فارس با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان و مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز برگزار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست بر اهتمام سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های مردم نهاد به عنوان شریک در ایفای مسئولیت خطیر حفظ محیط زیست تاکید کرد.

نورالله مرادی پس از ارائه نظرات دغدغه‌ها و پیشنهادات نمایندگان تشکل‌ها با اشاره به ظرفیت عظیم و ارزنده‌ای که استان فارس در حیطه تشکل‌های مردم نهاد داراست، ابراز امیدواری کرد تا با تکرار و تداوم این‌گونه نشست‌ها با مشارکت بیشتر نمایندگان تشکل‌ها زمینه ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و افزایش میزان مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از منابع زیستی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان