Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون شهردار در دیدار با بسیجیان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: همانطور که بسیج در برقراری امنیت شهر مشارکت می کند، در زمینه سلامت مردم نیز که به خاطر دودزایی برخی از خودروها در خطر است، می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

محسن پورسیدآقایی با بیان این که شما بسیجیان علاوه بر انجام کارهای اداری‌ انگیزه‌ای فراتر از شغل و مسئولیت اجرایی‌ در سازمان دارید، افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک از طریق بوروکراسی اداری و رسمی حل نمی‌شود و شما باید در این زمینه، شهرداری را کمک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی افزود: بسیج یک تشکیلات مافوق اداری است و از آنجایی که می‌خواهید کاری کنید که حال مردم خوب و مشکلاتشان کمتر شود باید مراقب باشید تبدیل به یک سازمان اداری نشوید که درگیر وظایف روزمره خودش باشد.
پورسیدآقایی با بیان این که در شهرداری تهران چند مشکل جدی وجود دارد که بسیج می‌تواند برای رفع یا کاهش آن‌ها وارد عمل شود، اظهارکرد: یکی از مشکلات، وجود فساد در شهرداری است که درنظرسنجی‌های صورت گرفته مردم نسبت به آن انتقاد دارند. اگر چه میزان فساد کمتر از آن چیزی است که مردم تصور دارند اما باید تلاش کنیم فساد در شهرداری ریشه‌کن شود و بسیج می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند. 
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: مشکل دیگری که در همه سازمان‌های شهرداری وجود دارد، اسراف و بریز و بپاش زیاد است. چه بسا خیلی از هزینه‌ها را می‌شود حذف کرد یا کاهش داد. باید سعی کنیم جلوی هزینه‌های زائد و اضافی را بگیریم، به ویژه در این شرایط کشور که شرایط مالی دولت و شهرداری‌ها در وضعیت بحرانی است. 
وی افزود: بودجه پیش‌بینی شده شهرداری برای سال آینده، معادل بودجه چهار سال گذشته است. یعنی 17 هزار و 500 میلیارد بودجه برای شهرداری پیشنهاد شده که این بودجه در سالهای 95، 96، 97 نیز همین مقدار بوده است. در حالی که در طی این چهارسال، میزان حقوق کارمندان و هزینه‌های عمرانی شهر بسیار افزایش پیدا کرده است. 
معاون شهردار تأکید کرد: با توجه به این که معاونت حمل و نقل و ترافیک با مردم زیاد سروکار دارد بسیجیان این معاونت هم باید نسبت به خدماتی که در مترو، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، مراکز معاینه فنی و پایانه‌ها به مردم می‌دهیم حساس باشند و کیفیت خدمات و مشکلات و ریزه‌کاری‌هایی که گاهی از چشم مدیران دور می‌ماند را رصد و پیگیری کنند. 
پور سید آقایی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک ما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که یکی ترافیک و دیگری آلودگی هوا است. ما راهکارهای رفع این مشکلات را شناخته‌ایم و بسیج می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. 
وی افزود: برای رفع مشکل ترافیک، راه حل این است که کاری کنیم مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند. بسیجیان در کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو مشارکت فعالی داشته باشند و برای مردم تبلیغ کنند که از دوچرخه یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 
پورسیدآقایی تصریح کرد: تا زمانی که اولویت مردم برای تردد در شهر، خودروی شخصی است، ترافیک تهران حل نخواهد شد. مشکل ترافیک تهران از زمانی که امیرعباس هوایدا نخست وزیر بود، وجود داشت. آن زمان نیز می‌گفتند تهران به پارکینگ عمومی تبدیل شده است.
وی با طرح این سوال که چرا در طول 50 سال گذشته مساله ترافیک حل نشده، تصریح کرد: رویکرد شهرداری‌ها در طول 4 دهه گذشته اشتباه بوده است. فکر می‌کردیم که اگر مدام خودرو تولید کنیم و در کنار آن، خیابان‌ها را عریض‌تر کنیم و بزرگراه و تونل بسازیم، می‌شود مساله ترافیک را حل کرد اما در طول 50 سال گذشته این مشکل حل نشده است چرا که رشد مالکیت خودرو در بین مردم بیشتر از رشد اقداماتی است که شهرداری انجام داده یا می‌تواند انجام دهد.
وی ادامه داد:ضریب رشد خودرو هر سال بین 15 تا 20  درصد است در حالی که قطعا نمی‌شود سالانه به این میزان خیابان و بزرگراه و پل و تونل ساخت و معبر جدید ایجاد کرد. 
وی تأکید کرد: باید کاری کنیم مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند و با وسایل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی تردد کنند. شما بسیجیان می‌توانید در این زمینه پرچمدار حل این معضل باشید. بسیج اگر می خواهد حال مردم خوب شود باید خودش در این زمینه پیشقدم شود و تبلیغ کند و طبق فرموده رهبر عزیز در این زمینه آتش به اختیار باشد و مردم را قانع کند که از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند. 
معاون شهردار افزود: در زمینه حل مشکل آلودگی هوا نیز هر چقدر خودرومحوری و حجم ترافیک کمتر شود آلودگی هم کم می شود اما علاوه بر آن، آلودگی به‌ خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهای دیزلی سنگین برمی‌گردد که در این زمینه نیز  بسیج می‌تواند کمک کند. 
وی تصریح کرد: همانطور که بسیج در برقراری امنیت شهر مشارکت می کند، در زمینه سلامت مردم نیز که به خاطر دودزایی برخی از خودروها در خطر است، می‌تواند نقش‌آفرین باشد. 
گفتنی است در این نشست، مجتبی سالک، رییس سازمان بسیج شهرداری نیز حضور داشت و از بسیجیان نمونه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تجلیل شد.
تهرام/9343 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاونت شهردار ي حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین

آفتاب‌‌نیوز :

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، امروز در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های استان، گفت: ترافیک در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین به صورت سنگین است.

وی افزود: ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج _ قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج _ تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

زندی‌فر ادامه داد: درحال حاضر وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران _کرج _ قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

وی گفت: انتظار می‌رود رانندگان محترم با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • یاری امدادگران هلال احمربه مردم روستای سعید آباد رودبارجنوب
  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است