Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: هم اکنون در حال مطالعه و امکان سنجی طرحی برای کاهش ۷۰ درصدی میزان مشعل‌سوزی (فلرینگ) پالایشگاه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت هستیم.

ایرج خرمدل افزود: مشاور در حال مطالعه این طرح است و امیدواریم تا پایان سال تکلیف آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهی برای صفر شدن پساب

وی همچنین به طرحی برای کاهش میزان پساب فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: واحد مهندسی بر روی طرحی در خصوص آب برگشتی به دریا کار می‌کند که با انجام اصلاحاتی هر ساعت ۱۰ متر مکعب از ۱۵ متر مکعب آب برگشتی به دریا به فرآیند باز می‌گردد و پنج متر مکعب دیگر هم برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

به گفته مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی، نتیجه آزمایش‌ها مناسب بوده است.

خرمدل بیان کرد: با این کار علاوه بر اینکه میزان آب ورودی به دریا کاهش می‌یابد، بخشی از آب مورد نیاز پالایشگاه نیز از همین مسیر تامین و به حفظ محیط زیست کمک می‌شود.

کاهش اسید گاز‌های فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی به طرح دیگری برای بهبود شرایط فاز‌های ۹ و ۱۰ اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داده‌ایم گاز اسیدی پالایشگاه پنجم به پالایشگاه هشتم منتقل شود و با توجه به امکانات موجود در این پالایشگاه میزان So۲ خروجی پالایشگاه پنجم تقریبا صفر شود.

خرمدل با اشاره به اینکه مراحل مطالعاتی این طرح در دست اجراست، بیان کرد: بعد از اجرای این طرح، آلودگی واحد دانه بندی گوگرد صفر خواهد شد و بخش زیادی از هزینه‌های تعمیراتی واحد گوگردسازی از بین می‌رود.

انتهای پیام/ک

پساب فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی صفر می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشعل سوزی فاز پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، طی امروز (۳ اردیبهشت) تا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 6085459 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد