Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرید براتی سده در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقای مهارت‌های شناختی رفتاری در مناطق آسیب‌خیز، گفت: مصرف مواد مخدر و روان‌گردان از هر نوعی بسیار حساس و پیچیده شده و تأکید ما همچنان به اهمیت پیشگیری بر درمان است. هر چند در تخصیص منابع انسانی و مالی درمی‌یابیم که چندان به امر پیشگیری توجه نشده و دچار غفلت عملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: بر سطح یک پیشگیری در کشور خیلی کار کردیم اما روی پیشگیری انتخابی و نشانگر برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند چندان کارنکرده‌ایم.

وی افزود: در واقع به گروه‌های پرریسک چندان توجهی نکرده‌ایم و گروه‌های پرخطر به علت شرایط زندگی و محیط اجتماعی پیرامونی بیشتر در معرض ابتلا هستند.
براتی سده با اشاره به پنج آسیب اولویت‌دار از جمله اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مسائل حاشیه شهرها که در جلسات رهبری با مسئولین کشور مطرح شد، گفت: خود افراد در این مناطق دارای مشکل و آسیب نیستند اما می‌پذیریم که ممکن است افراد در این مناطق در شرایطی قرار بگیرند که بیشتر به سمت مسائلی چون اعتیاد و دیگر آسیب‌ها بروند. در این مناطق برنامه‌هایی از سوی سمن‌ها شروع‌شده که عموماً خدمات حمایتی است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که طرح‌های پیشگیری را با هماهنگی خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد در این مناطق پیش ببریم. شاید برای اولین بار باشد که این اتفاق رخ می‌دهد و بهزیستی به‌ عنوان یکی از متولیان پیشگیری جلو آمده و در تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد مباحث آموزش پیشگیری را در مناطق آسیب خیز دنبال می‌کند.

براتی سده بابیان اینکه دورنمای ما این است که خیرین وارد مباحث پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژهسوءمصرف مواد مخدر نیز بشوند عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که همان‌طور که خیرین برای کمک به ایتام و کودکان محروم پیش‌قدم هستند بتوانیم از آن‌ها در امر پیشگیری نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: البته ما نیز در این راستا کمک خواهیم کرد تا طرح به نحو احسن به سرانجام برسد و برنامه مشترک خوبی را پیش ببریم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشو گفت: هیئت وزیران آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بودند که این آیین نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف» را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ ۱۴۰۲.۷.۱۰و زارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده (۴) بعد از عبارت «غیر مسکونی» عبارت بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه در ماده (۶) بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آئین نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع خواهد بود.

وی گفت: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های استیجاری و خریداری شده و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ماده (۱۱) بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می‌شود و تبصره این ماده حذف و تبصره ۱ جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آئین نامه استحکام بنا گرفته اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه دریافت مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست و تبصره ۲ جدید در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند، زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به دریافت تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود. به ماده یادشده الحاق می‌شوند. اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آئین نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تغییر ماده (۱۲) آئین نامه است.

کد خبر 739717

دیگر خبرها

  • تخریب پارکینگی که بر روی سیل برگردان احداث شده بود | خطر سیلاب از این مناطق تهران دور شد
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • گرد و خاک شدید در این مناطق | رانندگان مواظب باشند 
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟