Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@14:05:19 GMT

انفجار در دمشق

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۳۰۴

ساعت24-تلویزیون دولتی سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در کمربندی جنوبی دمشق، پایتخت سوریه ‍خبر داد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون دولتی سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق ‍‍خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد حادثه تروریستی است. به گفته منابع غیررسمی، نیروهای امنیتی سوریه موفق شدند بسته انفجاری دومی را کشف و خنثی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر مسیرهای منتهی به کمربندی جنوبی از مسیرهای کفرسوسه، المزه و جسر الزاهره بسته شده است و آمبولانس و خودروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند.

بر اساس گزارشات اولیه، چندین نفر در جریان انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کمربندی جنوبی دمشق زخمی شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!

تین نیوز

سفرهای ریلی درست مانند سفرهای هوایی و جاده ای از جذابیت های خاص خود برخودار هستند. افرادی که اهل گشت و گذار و سفرهایی متفاوت هستند، می توانند از قطارهای مختلف در گوشه و کنار جهان استفاده کنند که بسته به شرایط شبکه ریلی و جغرافیای منطقه، این قطارها می توانند در نوع خود بی نظیر باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اگر نگاهی به تورهای بزرگ جهان بیندازیم، بسیاری از رکورددارهای مسیرهای تفریحی به چشم می خورند؛ از مجلل ترین یا عجیب ترین هتل ها گرفته تا مسیرهای ریلی متفاوت. در مطلب حاضر، نگاهی به ۱۰ مسیر طولانی ریلی جهان انداخته ایم که در نوع خود بی نظیر هستند.

۱)خط ریلی ترانس سیبری روسیه:

کشور روسیه به دلیل برخورداری از شبکه ریلی گسترده و البته مساحت بسیار گسترده خود، رکورددار مسیرهای طولانی خشکی در جاده و ریل است. اما طولانی ترین مسیر ریلی این کشور، مسیر مسکو به ولادیووستوک است که سیر آن به هفت روز زمان نیاز دارد. این خط، در حقیقت طولانی ترین مسیر ریلی جهان محسوب شده و قطار در مسیر خود از هشت منطقه زمانی مختلف عبور می کند. در طول مسیر، می توانید بسیاری از جاذبه های طبیعی روسیه از جنگل های سیبری گرفته تا دشت ها و رشته کوه های اورال را از نزدیک تماشا کنید.

۲)مسیر ریلی پکن – مسکو:

این مسیر نیز بسیار جذاب و طولانی بوده و از چهار کشور چین، مغولستان، قزاقستان و روسیه عبور می کند. پیمودن این مسیر ریلی نیازمند شش شبانه روز زمان بوده و دومین مسیر ریلی طولانی جهان محسوب می شود. در طول مسیر، چشم اندازهای طبیعی مانند صحرای گابی، دیوار چین و رشته کوه های آلتای را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. اگر مشتاق پیمودن این مسیر ریلی جذاب هستید، باید بلیط قطار خود را از شرکت ترانس سیبری اکسپرس تهیه نمایید.

۳)مسیر ریلی شانگهای – لهاسا

ابتدا و انتهای این مسیر در کشور پهناور چین قرار داشته و پیمودن آن سه روز زمان نیاز دارد. ویژگی دیگر این مسیر ریلی، عبور از ارتفاعات «گذرگاه تانگ گولا» است که ۵۰۷۲ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و صحنه های کم نظیری در برابر چشمان مسافرین ظاهر خواهند شد. همچنین در ادامه مسیر می توانید از مهمترین بخش های فلات تبت عبور نمایید. دیدن رشته کوه های مشهور هیمالیا، رودخانه زرد و دریاچه کینگهای از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مسیر ریلی است.

۴)مسیر ریلی زفیر کالیفرنیا

مسیر ریلی زفیر کالیفرنیا از شیکاگو آغاز و انتهای آن در سان فرانسیسکو واقع شده است. پیمودن این مسیر طولانی نیازمند ۳ روز زمان بوده و با ۲۴۳۸ مایل مسافت، طولانی ترین مسیر ریلی آمریکا محسوب می شود. مسیر زفیر کالیفرنیا از هشت ایالت آمریکا یعنی ایلیونز، آیووا، نبراسکا، کلورادو، یوتاه، نوادا، آریزونا و کالیفرنیا عبور میکند. در طول مسیر، می توانید رشته کوه های مشهور راکی، گرند کنیون و صحرای موجاوه را از نزدیک ببینید.

۵)مسیر ریلی تورنتو – ونکوور

مسیر ریلی تورنتو به ونکوور طولانی ترین مسیر ریلی کشور کانادا محسوب می شود. پیمودن این مسیر به چهار روز زمان نیاز داشته و طول آن به ۲۷۴۰ مایل می رسد. قطار در طول مسیر از ایالت های اونتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا عبور خواهد کرد. در طول مسیر می توانید جاذبه های طبیعی همچون رشته کوه های راکی، سپر کانادایی و اقیانوس آرام را از نزدیک مشاهده نمایید.

۶)مسیر ریلی تایلند – سنگاپور:

مسیر ریلی تایلند – سنگاپور یکی از لوکس ترین مسیرهای ریلی جهان و قاره آسیا محسوب می شود. پیمودن این مسیر سرسبز و زیبا به ۴ روز زمان نیاز داشته و از تورهای مشهور آسیایی به حساب می آید. در طول مسیر، از جنگل های مشهور مالزی، معبد آنگکور وات و سواحل فوکت عبور خواهید کرد که در نوع خود کم نظیر هستند.

۷)مسیر ریلی گان استرالیا

مسیر ریلی گان استرالیا، مشهورترین و طولانی ترین مسیر ریلی این کشور محسوب می شود. قطار در طول مسیر از سه ایالت استرالیای جنوبی، منطقه شمالی و استرالیای غربی عبور خواهد کرد. در طول مسیر از بخش های مهم و دیدنی استرالیا همچون آتبَک، مناطق زیبای مک دانل و صحراهای نولاربور عبور خواهد کرد.

۸)مسیر ریلی اقیانوس هند (استرالیا)

مسیر ریلی اقیانوس هند که قطاری به همین نام نیز دارد، از شهر سیدنی آغاز و مقصد آن شهر پرث است. این سفر ریلی مهیج چهار روز و سه شب زمان نیاز داشته و قطار از سه ایالت استرالیای غربی، استرالیای جنوبی و نیو ساوث ولز عبور خواهد کرد. در طول مسیر، مناظر زیبایی از دشت آوت بک، صحرای نولاربور و رشته کوه های آبی بر سر راه مسافرین قرار دارد.

۹)قطار آبی آفریقای جنوبی

قطار آبی آفریقای جنوبی سفر خود را شهر کیپ تاون آغاز نموده و مقصد آن نیز شهر پرتوریا است. سیر این مسیر ۱۶۰۰ کیلومتری اگرچه به ۲۷ ساعت زمان نیاز دارد، اما یکی از زیباترین مسیرهای ریلی در جهان به حساب می آید. البته خود قطار آبی نیز از جمله لوکس ترین و زیباترین قطارهای جهان به حساب آمده که در مسیر خود از مناظری بی نظیر همچون رشته کوه های دراکنسبرگ و دشت های زیبای کارو عبور خواهد کرد.

۱۰) قطار مهاراجه هند

قطار مهاراجه لوکس ترین قطار راه آهن هندوستان به حساب آمده و اساسا کارکردی توریستی دارد. مبدا و مقصد این قطار، شهرهای بمبئی و دهلی هستند که برای پیمودن این مسیر ۳۲۸۵ کیلومتری به هفت روز زمان نیاز است. در طول مسیر، از میراث فرهنگی با شکوه هند همچون قلعه ها و کاخ های تاریخی همچون تاج محل و قلعه کهربا دیدن خواهید کرد. عبور از جنگل های کم نظیر استوایی هند و البته صحراهای شمالی این کشور نیز از جمله دیدنی های مسیر هستند. البته خود قطار گردشگری مهاراجه نیز از ویژگی های کم نظیری همچون دکوراسیون محلی دست ساز و پوشش اصیل مهمانداران بهره می برد که در مجموع، سفری بی بدیل را برای مسافرین رقم خواهد زد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  • طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!