Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@13:59:21 GMT

90 بنای تاریخی دزفول در آستانه ثبت ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۴۴۰

90 بنای تاریخی دزفول در آستانه ثبت ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: 90 بنای تاریخی ثبت‎شده و حدود 90 بنای تاریخی در آستانه ثبت در این شهرستان وجود دارند.

«حجت الله آریایی‎نیا» گفت: از مجموع بناهای تاریخی‎ که ثبت ملی هستند یا در آستانه ثبت قرار دارند، 60 بنا نیازمند مرمت اضطراری هستند که این بناها را برای انجام اقدامات مقتضی به اداره‎کل استان معرفی کرده‎ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: رسیدگی به این بناهای تاریخی و آسیب‎های احتمالی آنها، نیازمند اعتبار و بودجه مناسب است چرا که برای بررسی بناها به تجهیزاتی همچون دوربین نقشه‎برداری، سیستم‎های کامپیوتری، جی‎پی‎اس و وسیله نقلیه نیاز است؛ گذشته از این، به منظور شناسایی بناها در حال حاضر تعداد کارشناسان موجود در دزفول جوابگوی این تعداد بنا نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول عنوان کرد: از میان بناهایی که ثبت هستند یا در آستانه ثبت قرار دارند، 60 بنا را که آسیب دیده‎اند و به مرمت اضطراری نیاز دارند از ابتدای سال 97 آسیب‎شناسی و به اداره‎کل استان معرفی کرده‎ایم تا ضمن انجام اقدامات مقتضی درخصوص آنها، اعتبار استانی یا ملی لازم نیز به این بناها تخصیص یابد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد، اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب