Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، عصر شنبه، 29 دی‌ماه در جلسه شورای عالی نماز این وزارتخانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مفتخر هستیم که آموزش‌وپرورش در بین همه دستگاه‌ها و نهادها به‌عنوان دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز انتخاب‌ شده است. تشکیل شورای عالی نماز گامی در جهت رشد و ارتقای فرهنگ اقامه نماز در آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقامه نماز و آموزش‌ و پرورش گفت: با تغییر ساختارها تلاش کردیم موانع فراروی اقامه نماز در مدارس را رفع و شرایط برگزاری نماز در مدارس و نشر فرهنگ آن را بیش از پیش مهیا کنیم.

بطحائی در ادامه گفت: برای ارتقای فرهنگ نماز، ضروری است ابتدا موانع موجود در این مسیر شناسایی و رفع شود. لازم است معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین استان‌ها در جهت ایجاد ساختارها و رفع موانع اقامه نماز تلاش کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: پیشنهادهای زیادی تاکنون برای اقامه نماز ارائه‌شده اما چنان‌که باید عملی نشده است، باید آسیب‌شناسی و سپس ارائه راهکار برای رفع آن آسیب شود. ارزیابی عملکرد مدارس در زمینه اقامه نماز یکی از عوامل مؤثر در اقامه نماز در مدارس است و اداره ارزیابی و عملکرد باید با جدیت در این موضوع ورود پیدا کند.

معلمان ترویج‌گر نماز را تقدیر کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچند آموزش‌وپرورش هرسال رتبه برتر را درزمینه اقامه نماز بین دستگاه‌های کشور کسب می‌کند اما به دلیل گستردگی این دستگاه ضروری است عملکرد این وزارتخانه در خصوص نماز مورد بازنگری قرار گیرد چرا که همچنان راه‌های نرفته زیادی برای اقامه نماز وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل دنیای امروز علم نیست بلکه انحراف علم از اخلاق است، به فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: باید علت بی‌نمازی را در اعمال و رفتار خود جستجو کنیم.

وی از وجود بیش از 5 هزار معلم به‌عنوان امام جماعت در مدارس خبر داد و افزود: شایسته است از این معلمان به نحو شایسته تقدیر شود. آموزش نماز برای نسل نو باید در اولویت باشد و دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان می‌تواند در توسعه فرهنگ نماز مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش انجام‌شده است که جای تقدیر دارد اما باید خیلی کارکرد و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همواره برای نشر اقامه نماز در نسل جوان تلاش کرد. هرچه آسیب‌های اجتماعی بیشتر باشد تلاش برای اقامه نماز نیز باید افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا آموزش و پرورش قرائتی بطحائی شورای عالی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است