Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس سازمان ملل در امور میانمار نسبت به افزایش خشونت‌ها در شمال و مرکز ایالت راخین هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست از استفاده از زور خودداری کرده و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر، درگیری و خشونت‌ها میان نیروهای امنیتی میانمار و شورشیان "ارتش آراکان" افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون چندین نفر از غیر نظامیان کشته و برخی زخمی شده‌اند.

دست کم ۵۰۰۰ تن به دلیل افزایش خشونت‌ها آواره شده‌اند.

یانگی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در امور میانمار اعلام کرد: هر دو طرف باید محتاط بوده و جان غیر نظامیان را حفظ کنند.

وی در بیانیه‌ای در پی حمله شورشیان به ایستگاه پلیس مرزی و اعزام تعداد بالای نیروهای امنیتی به این منطقه با سلاح‌های سنگین اعلام کرد: غیر قابل قبول است که خشونت‌ها و درگیری‌ها زندگی غیرنظامیان را تحت تاثیر می‌گذارد.  

به نوشته این بیانیه، همه مردم ایالت راخین ازجمله هندوها و مسلمانان روهینجا به اندازه کافی در رنج و عذاب بوده‌اند.

دهم ژانویه، دولت ایالت راخین نامه‌ای به سازمان ملل و دیگر آژانس‌های بشردوستانه بین المللی ارسال کرد که فعالیت‌هایشان در پنج منطقه در شمال راخین را متوقف کنند.

لی اعلام کرد: بسیار حیاتی است که آژانس‌های بشردوستانه به افرادی که از خشونت‌ها فرار کرده و آواره شده‌اند، دسترسی داشته باشند. دولت باید هر چه سریعتر این تصمیم خود را لغو کند. دولت میانمار باید ایمنی و آسایش تمام مردم ایالت راخین را فراهم کرده و صلح در میانمار برقرار شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، ولی بهره مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و الگوهای جوی از امروز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه جو استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر سامانه ناپایدار بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت و بیشتر از بعداز ظهر امروز در برخی مناطق رگبار باران و رعد و برق احتمال تگرگ و افزایش سرعت و وزش باد و گرد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

بهره مند اظهارکرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از امروز تا روز چهارشنبه قدری کاهش نسبی دما وجود دارد و از روز پنجشنبه دما روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

بهره مند عنوان کرد: برای امروز تا پایان روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی بیان کرد: شهر لیکک و ایستگاه امامزاده جعفر با بیشینه دمای۳۱.۴ درجه سانتیگراد و سی سخت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد