Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده «پلاسکو نو» و رونمایی از دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها با اشاره به اینکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، اظهار داشت: موضوع پلاسکو بسیار مهم بود و باید از این حادثه درس بگیریم.

به‌گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حناچی در ادامه افزود: حادثه پلاسکو دارای چند وجه است که یکی از وجوه آن محدود بودن الزام  مقررات ملی به بعد از زلزله رودبار بود که تدوین و ابلاغ‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان‌هایی که پیش‌ازاین حادثه ساخته‌شده بود الزامی به ایمنی ساخت‌وساز در آن‌ها وجود نداشت.

شهردار تهران افزود: باید به سراغ ساختمان‌های غیرمتعارف و ناایمن برویم و نقشه‌های آن‌ها را تهیه‌کرده و دراختیار آتش‌نشانی قرار دهیم.

او افزود: بعد از حادثه پلاسکو تلاش‌ زیادی به‌منظور تکمیل تجهیزات شد و در این راستا تجهیزات زیادی نیز خریداری شد که خرید نردبان‌هایی با بلندی بیش از ۹۰ و ۶۰ متر از آن جمله هستند.

حناچی بابیان اینکه امروز آمادگی آتش‌نشانی بازمان حادثه پلاسکو قابل‌مقایسه نیست، ابراز داشت: ظرف پانزده روز آینده تعدادی نردبان خریداری‌شده نیز به تجهیزات آتش‌نشانی افزوده خواهد شد.

شهردار تهران به این نکته نیز اشاره داشت که با مساعدت شورای‌شهر تهران تجهیزات انفرادی آتش‌نشانان تا حد زیادی تجهیز شد.

به گفته حناچی،  اجرای ضوابط و مانیتورینگ  قطعاً می‌تواند در حفظ ایمنی شهروندان بیانجامد و تلاش مدیریت شهری نیز در همین راستا است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آتش نشانی پیروز حناچی پلاسکو نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمودی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اولویت‌های این دفتر ارتقا سطح امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها به ویژه در حوزه آتش نشانی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۱۹ ایستگاه آتش نشانی به دستگاه تنفسی تجهیز شدند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی شهرداری‌های استان افزود: تجهیزات سبک و سنگین ایستگاه‌ها در کنار تجهیزات فردی در شرایط بحرانی و امداد رسانی بسیار تأثیر گذار و با اهمیت بوده و این دفتر با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همت شهرداری‌های استان برنامه‌های ویژه ای جهت ارتقا سطح ایمنی و خدماتی ایستگاه‌های آتش نشانی دارد.

کد خبر 6087139

دیگر خبرها

  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس