Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@05:51:51 GMT

۱۰ حقیقت جالب درباره یورو که بهتر است بدانید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۶۸۴

رویداد۲۴ ، یورو در شرایطی بیستمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت که امروزه پس از دلار، دومین ارز مهم در سطح جهان محسوب می‌شود. خبرگزاری دویچه وله آلمان به همین مناسبت، حقایقی جالب در خصوص یورو را مطرح کرده است که در ادامه می‌خوانید:

۱-یورو اولین بار در یکم ژانویه ۱۹۹۹ معرفی شد، اما نخستین بار از یکم ژانویه سال ۲۰۰۲ اسکناس‌ها و سکه‌های یورو وارد چرخه گردش پولی کشور‌های اروپایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲-حدود ۳۴۰ میلیون نفر در مبادلات روزانه خود در سراسر جهان از یورو استفاده می‌کنند و بدین ترتیب یورو دومین ارز مهم جهان است.

۳-تا اکتبر سال ۲۰۱۸، حدود ۱.۲ تریلیون یورو به شکل اسکناس و ۲۸ میلیارد یورو به شکل سکه در چرخه پولی جهانی وجود داشته است.

۴- مسئولیت چاپ اسکناس‌های یورو با بانک مرکزی اروپا و ضرب سکه‌ها بر عهده بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو منطقه یورو است. به همین دلیل، اسکناس‌ها در منطقه یورو یکسانند، اما سکه‌ها در کشور‌های مختلف دارای تصاویر مختلفی هستند.

۵- منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

۶- علاوه بر ۱۹ کشور فوق، آندورا، موناکو، سن مارینو و واتیکان نیز کشور‌هایی هستند که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند، اما حق چاپ یورو را ندارند.

۷- بنابر اعلام بانک مرکزی اروپا، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد یورو‌های چاپ شده در خارج از منطقه یورو مورد مبادله قرار می‌گیرند.

۸- آلمانی‌ها بیش از اتباع دیگر کشور‌های عضو منطقه یورو به وجه نقد علاقه‌مندند: به طور متوسط در کیف پول هر آلمانی ۱۰۹ یورو وجود دارد. اتریش با ۸۹ و یونان با ۸۰ یورو در رده‌های بعدی قرار دارند. از ان سو پرتغالی‌های با ۲۹ یورو کمترین علاقه را به وجه نقد دارند و فرانسوی‌ها با ۳۲ یورو و هلندی‌ها با ۴۴ یورو در رده‌های بعدی قرار دارند.

۹-بانک مرکزی اروپا که مقر آن در شهر فرانکفورت آلمان است اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ یورویی چاپ می‌کند. انتشار اسکناس‌های ۵۰۰ یورویی به دلیل نگرانی‌های امنیتی و استفاده در پولشویی از ماه آوریل امسال متوقف خواهد شد، اما اسکناس‌های موجود همچنان معتبر باقی خواهند ماند.

۱۰- سکه‌های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی و ۱ و ۲ یورویی در حال حاضر ضرب می‌شود. هر یک یورو معادل ۱۰۰ سنت است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حقیقت جالب یورو نوسانات ارزی دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۲۷ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در معاملات امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۳۹۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۲۸۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۸ تومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۲۷ فروردین
  • قیمت‌های جدید ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • آخرین نرخ ارزها در مرکز مبادلات
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۲۶ فروردین
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله چند؟
  • قیمت دلار شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت