Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@05:29:29 GMT

نرخ تورم انگلیس در پایین‌ترین سطح ۲ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۸۰۱

ساعت24-با کاهش بهای سوخت، تورم در انگلیس کاهش محسوس یافته است.

به گزارش  رویترز، علی‌رغم فضای نامطمئن اقتصادی انگلیس در دوران پیش از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، کاهش بهای سوخت باعث شد تا نرخ تورم این کشور در ماه دسامبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۲.۱ درصد برسد. با این حال این نرخ هنوز بالاتر از نرخ تورم دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل‌گران معتقدند احتمال آن که نرخ تورم انگلیس پیش از موعد پیش‌بینی شده به زیر دو درصد برسد زیاد است. بانک مرکزی انگلیس با در نظر گرفتن طیف وسیعی از سناریوهای ممکن در خصوص بریگیزیت، خود را آماده مواجهه با نوسانات بازار ارز کرده است. این بانک اعلام کرده سناریو مخصوصی را در خصوص خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تهیه دیده است.

روث جئورجی، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: هر چند فکر می‌کنم به دلیل عدم قطعیت وضعیت بریگزیت، کمیته سیاست‌گذاری پولی انگلیس منتظر روشن شدن وضعیت است اما فکر نمی‌کنم چندان از روند سیاست های نرخ بهره‌ای بانک‌های مرکزی دیگر عقب بمانیم.

پوند از زمان رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ در برابر یورو و دلار حدود ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. نرخ تورم انگلیس در نوامبر ۲۰۱۷ با رسیدن به ۳.۱ درصد، رکورد زد اما از آن زمان روندی نزولی را در پیش گرفته است.  

با این حال آمارهای جدید نشان دهنده کاهش مخارج مصرف کنندگان انگلیسی است که سیاستگذاران را در خصوص رکود اقتصادی نگران کرده است. به گفته مرکز آمار انگلیس تنها در یک ماه اخیر مخارج مصرف‌کنندگان در شهر لندن ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟

به گزارش پارس نیوز ، داوود منظور ظهر پنجشنبه در شورای اداری دامغان به میزبانی فرماندار در قالب سفر استانی دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان از پیگیری بهتر شدن وضعیت معیشت کارکنان دولت خبر داد و ابراز کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد میزان دریافتی حقوق‌ها، مضافاتی مانند عائله، رفاهی و … کارمندان نیز رشد خوبی کرده است، افزود: در ارتباط با حقوق و دستمزد کارمندان اتفاقات خوبی در کشورمان رخ داده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش شده تا تورم کاهش یابد، گفت: برنامه دولت در سال جاری تلاش مضاعف برای پایین آوردن تورم و رفاه مردم است.

منظور با بیان اینکه دولت تلاش دارد با کاهش بیشتر نرخ تورم رضایت مندی مردم کشورمان را فراهم آورد، بیان کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود.

وی درباره بودجه نیز گفت: جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مشتمل بر بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.پ

منبع:  مهر

دیگر خبرها

  • تورم سالانه زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال