Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر صنعت و تجارت هند با اشاره به افزایش صادرات این کشور به آفریقا و آمریکای لاتین گفت، اقتصاد هند ظرفیت رسیدن به پنج تریلیون دلار در هفت تا هشت سال آینده را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، «سورش پرابهوو» وزیر صنعت و تجارت هند روز یکشنبه در حاشیه نشست جهانی گجرات گفت، اقتصاد هند برای رسیدن به اهداف عالی خود،برنامه کلانی بر محوریت تولید، بخش خدمات و کشاورزی آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرابهوو افزود،اقتصاد هند توانایی رسیدن به اقتصاد پنج تریلیون دلاری در هفت هشت سال آینده و اقتصاد 10 تریلیون دلاری تا سال 2035را دارد.
وزیر صنعت هند تأکید کرد، برای تحقق این اهداف، تولیدات کشور باید با افزایش کیفیت قابلیت صادرات داشته باشد.
وی افزود:صادرات هند در حال حاضر به نیم تریلیون دلار می رسد که باید این میزان به دوبرابر افزایش یابد.
سورش پرابهوو با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین خاطرنشان کرد هند باید از فرصت های خود برای افزایش صادرات استفاده کند.
وزیر صنعت و تجارت هند با اشاره به افزایش مسیرهای هوایی در کشور خاطرنشان کرد دولت 100 فرودگاه جدید با سرمایه گذاری 65 میلیارد دلار می سازد.
در حاشیه نشست گجرات روز گذشته (شنبه) دو تفاهم نامه ‌میان دولت گجرات و سازمان هواپیمایی هند برای ساخت فرودگاه‌های سازگار با محیط زیست به امضا رسید.
پیش از این نیز شرکت خدمات مالی مورگان استنلی امریکا با انتشار گزارشی با عنوان «جهش دیجیتالی هند – فرصت چند تریلیون دلاری» اعلام کرد اقتصاد هند تا 10 سال به شش تریلیون دلار افزایش می‌یابد.
در بخشی از این گزارش اضافه شده است روند دیجیتالی شدن هند در یک دهه آینده به افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور بین 50 تا 75 درصد کمک می‌کند.
«رده‌ام دسای» رئیس بخش سرمایه گذاری و تحقیقات هند در شرکت مورگان استنلی اظهار کرد اقتصاد هند تا چند سال آینده با شش تریلیون دلار به سومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل می‌شود.
وی اظهار کرد پیش بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی و جاری هند به ترتیب به 7.1 و 11.2 درصد در یک دهه آینده برسد.
رئیس بخش سرمایه گذاری و تحقیقات هند اظهار کرد بازار سهم هند تا سال 2027 با 6.2 تریلیون دلار به پنجمین بازار سهام جهان تبدیل می‌شود.
وی اظهار کرد بخش مصرف کنندگان هند نیز تا 10 سال آینده به 1.5 تریلیون دلار افزایش می‌یابد.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند افزايش اقتصاد وزير صنعت و تجارت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار

مهدی منصوری بی دکانی، استاد اقتصاد و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اثرات تغییرات نرخ ارز گفت: دولت ارز مورد نیاز واردات را بر اساس نرخ نیما تأمین می‌کند؛ بنابراین نباید اثر تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی را روی کالاها مشاهده کنیم؛ اما به علت وجود اقتصاد سایه قیمت کالاها در اثر نوسان بازار آزاد تغییر می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد سایه نظمی بیمارگونه است که باعث اعوجاج‌هایی در اقتصاد واقعی می‌شود و علل آن را می‌توان در بهرمندی فعالیت کنشگرهای خارج از بخش رسمی و در حقیقت در فساد سیستمی جست‌وجو کرد. فعالیت این کنشگران می‌تواند مؤثر از کیفیت حکمرانی و اثرپذیری از آن باشد.

منصوری بی دکانی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت باید بازنگری شود تا رصد کالا و ارز به معنای واقعی صورت بگیرد؛ بنابراین ارز به نرخ نیما به واردکنندگان داده می‌شود؛ اما به علت اینکه در بخش نظارت با فساد مواجه هستیم قیمت کالاها افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اگر حوزه نظارت به سمت هوشمندی نرود تمامی تلاش‌ها برای توسعه اقتصادی نتیجه‌ای نخواهد داد؛ در نتیجه باید سامانه‎‌هایی را ایجاد کنیم تا رصد ارز و کالا به خوبی صورت بگیرد یعنی مسیر قیمت گذاری شفاف شود در این صورت انتظارات اثر منفی روی قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: اجرای سیاست تثبیت به درستی از سمت رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد؛ چون یکی از راه‌های گریز از مشکلات ارزی فاصله گرفتن از سیاست‌های صندوق بین المللی پول است که از اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز شاهد سیاست گذاری صحیح فرزین در این حوزه هستیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که اگر نرخ ارز در برخی از مواقع از سیاست تثبیت تبعیت نکرده دلیل آن شوک‌های احساسی است، تاکید کرد: شوک‌های احساسی باعث شکستن مقاومت در تحلیل تکنیکال می‌شود؛ بنابراین سیاست‌گذاری نرخ ارز در شرایط فعلی درست است و این افزایش به علت سیاست‌گذاری‌های غلط سال‌های گذشته و مسائل سیاسی و جهانی است.

منصوری بی دکانی در پایان بیان کرد: حمله به کنسولگری ایران نیز در التهابات بازار ارز نقش داشته؛ اما با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

کد خبر 6085068 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • سهام باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس قیمت‌گذاری شد + فیلم
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود