Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: 422 میلیمتر باران از اول مهرماه تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده که 26 میلیمتر آن مربوط به بارندگی های 2 سامانه اخیر بوده است.

اکبر خدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارش های ثبت شده سال زراعی گذشته در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 210 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بارش باران سال زراعی جاری سبب ذخیره شدن 162 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر در این شهرستان شد.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارندگی های امسال سبب بالا آمدن آب آن به میزان 16.63 متر شده است.
مخزن سد کوثر در سال 1393 برای آخرین بار سرریز شد.
خدری گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
خدری اظهار داشت: هم اینک میزان آب ذخیره شده در سد کوثر به 375 میلیون متر مکعب رسیده است که 100میلیون متر مکعب بیشتر از مدت مشابه سال پیش است.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است گفت: هم اکنون تراز این سد 610.75 متر است.
خدری گفت: از ابتدای مهر امسال تاکنون 36 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور،پنج میلیون متر مکعب آب کشاورزی، یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت و 19 میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رهاسازی شد.
سد کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
سد ملی کوثر در 55 کیلومتری غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش باران سد كوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های استان نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت: تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، امروز شرایط جوی در منطقه پایدار خواهد بود و به تدریج از فردا شب افزایش ابر و از اوایل وقت جمعه تا صبح شنبه با تقویت ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط به ویژه مرزشرقی کاهش کیفیت هوا و دید افقی، رگبار و رعد و برق در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و از ظهر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برق قابل پیش‌بینی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و افزود: به لحاظ دمایی روند تغییرات امشب و فردا شب افزایشی است اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دما  محسوس پیش‌بینی می‌شود. 

وی بیان کرد: میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری 67.3 درصد بوده است که نسبت به بلند مدت 29 درصد کاهش دارد. این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز 27 درصد کاهش دارد.

نخعی گفت: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری 72 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد و نسبت به بلندمدت 26 درصد کاهش دارد.

وی از حاکم بودن شرایط خشکسالی در استان با توجه به کاهش بارندگی خبر داد و افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با 144 میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، 142 میلیمتر ایستگاه کریمو و 129 میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسیده است.

نخعی گفت: در 2 ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود، البته میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین 65 تا 70 درصد است و احتمال خطا نیز وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شبانه روز گذشته طبس شهرستان نهبندان 10 میلیمتر، چاهدراز و کهنو 3 میلیمتر بارش را ثبت کرد و سربیشه با حداقل دمای 5 درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای 31 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

وی افزود: تغییرات دمای مرکز استان نیز در این مدت بین حداقل 6 و حداکثر 17 درجه سلسیوس بالای صفر ثبت شده است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • بارش ۳۴ میلیمتر باران در فتح آباد خضری
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • ۵۰ میلیمتر به میانگین بارش فارس اضافه شد/استهبان در صدر بارندگیها
  • ثبت بیشترین بارندگی در فتح آباد خضری با ۳۴ میلیمتر باران
  • ۵۰ میلیمتر باران، به میانگین بارش فارس اضافه شد
  • ثبت بیشترین بارندگی استان سمنان در تاش
  • بارش باران در کوهرنگ به ۱۱۰ میلیمتر رسید