Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:59:09 GMT

جزئیات‌برگزاری‌ششمین‌آزمون‌استخدامی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۹۸۴

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی جزئیات ششمین آزمون استخدامی را تشریح کرد. ناطقان: عزیز آشنا مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در نشست خبری امروز با بیان اینکه آزمون استخدامی سالانه ۲ بار برگزار می‌شود، گفت: بهار امسال آزمون استخدامی برگزار شد و دوره بعدی ۱۷ اسفند برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون استخدامی از شب گذشته آغاز شده و تا ۹ بهمن‌ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جزئیات شرکت در این آزمون به این صورت است که حداقل سن شرکت در امتحان ۲۰ سال، حداکثر سن دیپلم ۲۵ سال، حداکثر سن کاردانی ۳۰ سال، حداکثر سن کارشناسی ۳۵ سال، حداکثر سن کارشناسی ارشد ۴۰ سال و حداکثر سن دکتری ۴۵ سال است.
به گفته وی، صدور کارت شرکت در امتحان در روز ۱۳ اسفندماه انجام می‌شود و سوالات عمومی و تخصصی به صورت تستی چهار جوابی با ضریب یک است و هر پاسخ اشتباه یک سوم نمره منفی دارد.
آشنا ادامه داد: در این امتحان به موجب قانون، گزینش بومی وجود ندارد و سهمیه بومی حذف شده است.
وی افزود: ضریب تأثیر دروس عمومی ۴۰ درصد و برای دروس تخصصی ۶۰ درصد است، ضریب تأثیر امتحان کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد در نتیجه نهایی است.
مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی ادامه داد: حد نصاب قبولی در امتحان کتبی معادل ۵۰ درصد بالاترین نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.
آشنا با بیان اینکه تعداد افراد استخدامی ۴ هزار و ۴۶۴ نفر است، اظهارداشت: در این آزمون از سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان بهزیستی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان جنگل‌ها، مراتع‌ و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، سازمان شیلات، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان پذیرش دارند و در این دوره پذیرشی برای وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش نیست.
وی گفت: هر ساله این آزمون از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شد ولی امسال برگزاری آزمون استخدامی به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.
منبع: فارس برچسب ها: آزمون استخدامی ، برگزاری ، کارت شرکت در امتحان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آزمون استخدامی برگزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟

محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: «برآورد‌های سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیرو‌هایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

دیگر خبرها

  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!