Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند و استاد نقاشی تبریزی گفت: هنرمندان با مشکلاتی چون هزینه‌های سرسام آور اقلام هنری مواجه‌اند و هیچ گونه حمایتی از قشر هنرمند نمی‌شود. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا محمدنژاد داوری، نوه استاد باجالانلو نقاش پیشکسوت تبریزی است و 34 سال است که در حرفه نقاشی به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمانی که آگاهی در جامعه نباشد، چیزی معنا ندارد و هنرمند گمنام می‌ماند و گمنام از دنیا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص هنر خیلی ضعیف است، تاکید کرد: انتظار نداریم که همه هنرمند باشند ولی شناخت هنر در جامعه و اطلاع رسانی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

این هنرمند تبریزی گفت: در برخی کشورها با فروش و صادرات آثار هنری ارز آوری و رشد اقتصادی حاصل می‌شود.

وی اعلام کرد: فروش و صادرات آثار هنری و درآمد حاصل از می‌تواند جایگزین خوب و مناسبی برای صادرات نفتی باشد. در بسیاری از کشورهای خارجی به ویژه فرانسه، از فروش و صادرات آثار هنری، اقتصاد این کشور رونق یافته و همچنین تأثیر بسیار مثبتی بر صنعت توریسم داشته است.

داوری با بیان اینکه هنرمندان نیاز به حمایت جامعه و مسئولان هستند، اظهار کرد: هنرمند به نوبه خود نمی‌تواند مطرح شود و نیازمند هنرشناس و کارشناس هنری است، زمانی هنرمند می‌تواند پیشرفت کند که تقاضا و استقبال از هنر زیاد باشد و زمینه ارائه هنر فراهم شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها بهترین وسیله برای توسعه هنر است افزود: هنرمندان با مشکلاتی چون هزینه‌های سرسام آور اقلام هنری مواجه‌اند و هیچ گونه حمایتی از قشر هنرمند نمی‌شود.

وی اساس ساختار یک جامعه را هنر دانست که باعث پیشرفت می‌شود، ابراز داشت: هنر تنها جنبه تجملی یا تزیینی یا تجاری ندارد بلکه بیش از اندازه وسیع و نقش مستقیمی با زیرساخت‌های جامعه دارد و جز لاینفک از فرهنگ جامعه است.

داوری گفت: هنر نشانگر فرهنگ و تمدن یک جامعه است. هنر اگر ساختار فرهنگی و اجتماعی و سنت جامعه را حفظ کند ارزشمند است.

انتهای پیام/

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • انتقاد مدیرعامل چادرملو از اشتباهات داوری
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی