Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نويد شاهد: رئيس هيأت داوران جشنواره رسم سرخ گفت: محدوديتي در تعداد، ابعاد و انتشار يا عدم انتشار يا حتي آرشيوي بودن آثار اينفوگرافيک ارسالي به جشنواره رسم سرخ وجود ندارد.
به گزارش آريا به نقل از نويد شاهد، مريم سليمي با اشاره به 13 معيار ارزيابي در نخستين جشنواره اينفوگرافيک رسم سرخ گفت: ضمن رعايت اصل اورجينال و غير کپي بودن آثار، شرکت کنندگان مي‌توانند علاوه بر توليد آثار جديد، آثار آرشيوي خود را مطابق با اهداف و رويکردها به جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از جمله معيارهاي اين جشنواره ساختار مناسب، اصالت و منحصر به فرد بودن، مستند بودن، روزآمد بودن آمار و اطلاعات ، درستي و دقت، ايجاز (جامع بودن و کفايت)، سهولت در انتقال اطلاعات، زيبايي و جذّابيت، چيدمان، ترکيب و رنگ‌بندي مناسب، ابتکار و خلاقيت در ايده و اجرا، استفاده مناسب از ابزار و روش‌هاي ديداري‌سازي داده‌ها و اطلاعات، استفاده از عناصر و نشانه‌هاي ملّي، بومي و نمادهاي ايثار و شهادت و همچنين بهره مندي از روايت مناسب هستند.
اين مدرس اينفوگرافيک، نيوزگرافيک و ديتاژورناليسم اظهارداشت: جشنواره «رسم سرخ»، يک جشنواره اينفوگرافيک در حوزه ايثار و شهادت است که به طور سالانه برگزار شده و زمينه توليد هدفمند آثاري در قالبهاي مختلف اينفوگرافيک را فراهم مي کند.
وي افزود: اين جشنواره که امسال در سطح ملي و با تمرکز بر موضوع «چهل سال ايثار و پايداري در قاب اينفوگرافيک» برگزار مي شود و در سال آينده در سطح بين المللي برگزار خواهد شد.
رئيس هيأت داوران جشنواره رسم سرخ گفت: با اينکه اين جشنواره امسال در سطح ملي برگزار مي شود ولي ويدئوها و پيامهايي که از کشورهاي مختلف در همين مدت کوتاه دريافت کرده ايم، ما را نسبت به برگزاري اين جشنواره در سطح بين المللي مصمم تر کرده و در اختتاميه نيز بنا داريم تا برخي از اين پيامهاي ويدئويي را منتشر کنيم.
سليمي گفت: جشنواره رسم سرخ، امسال در دو بخش اينفوگرافيک ايستا و متحرک برگزار مي شود و در سال آينده در نظر است تا قالبهاي اينتراکتيو/ تعاملي ، فيزيکال و.... نيز به آن اضافه شود.
وي افزود: اين جشنواره، در 7 موضوع اصلي (فرهنگ ايثار و شهادت، ايثار اجتماعي، ديپلماسي ايثار، خودباوري و همگرايي ملي، عزت و اقتدار، جنگ نرم، صلح) و موضوع ويژه دستاوردهاي انقلاب اسلامي در قاب اينفوگرافيک برگزار خواهد شد.
سليمي با بيان اينکه متولي برگزاري اين جشنواره  بنياد شهيد است گفت: دانشگاه صدا و سيما، دانشگاه سوره، نشرشاهد، مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌هاي شاهد و ايثارگر و دانشگاه علوم پزشکي مشهد  نيز در اين مسير در برگزاري اين جشنواره همکاري داشته اند.
وي در تشريح اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: اهداف جشنواره هدف از برگزاري اين جشنواره، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با بهره گيري از روشهاي نوين بصري سازي اخبار و اطلاعات به ويژه در قالبهاي مختلف اينفوگرافيک و نيوزگرافيک (گرافيک خبري) و همچنين ايجاد زمينه هاي رقابتي براي توليد آثاري با همين رويکرد است. از ديگر اهداف جشنواره مذکور، کمک به توسعه اينفوگرافيک و نيوزگرافيک در ايران به عنوان يکي از روشهاي اثرگذار بر مخاطبان و ترغيب سازمانها و رسانه ها و فعالان حوزه گرافيک به بهره گيري هربيشتر از آن در راستاي تحقق اهداف و رسالتهاي خود و نيز کمک به تعاملات موثر با گروههاي مختلف مخاطبان است. اين جشنواره همچنين، کمک به ارتقاي سطح سواد بصري عموم جامعه را مورد تأکيد قرار داده است.
سليمي با اشاره به اسامي هيأت داوران اين جشنواره گفت: محمود مختاريان، رحيم نريماني، سلمان رئيس عبداللهي، احمد علي اکبري، شاکر واثقي ، شعيب حسيني و محمد حسني اعضاي هيأت داوران اين جشنواره هستند.
وي که داراي 12 سابقه تدريس و پژوهش در حوزه اينفوگرافيک و نيوزگرافيک است گفت: اين جشنواره که فعاليت خود را از 12 آذر 97 آغاز کرده، در مراسم اختتاميه خود در 28 بهمن 97، برگزيدگان خود را خواهد شناخت.
وي در اشاره به جوايز اين جشنواره گفت: جوايز اين جشنواره به اين شرح هستند: رتبه اول : بخش اينفوگرافيک متحرک : 50 ميليون ريال ، لوح تقدير و تنديس جشنواره و بخش اينفوگرافيک ايستا  : 30 ميليون ريال، لوح تقدير و تنديس جشنواره، رتبه دوم: بخش اينفوگرافيک متحرک : 30 ميليون ريال و لوح تقدير، بخش اينفوگرافيک ايستا  : 20 ميليون ريال و لوح تقدير ، رتبه سوم: بخش اينفوگرافيک متحرک : 15 ميليون ريال و لوح تقدير، بخش اينفوگرافيک ايستا  : 10 ميليون ريال و لوح تقدير، شايسته تقدير : بخش اينفوگرافيک متحرک : 7 ميليون ريال و لوح تقدير و بخش اينفوگرافيک ايستا  : 5 ميليون ريال، لوح تقدير.
او که تاکنون بيش از 65 کارگاه آموزشي اينفوگرافيک و نيوزگرافيک در استانهاي مختلف ايران برگزار کرده گفت: اينفوگرافيک در مطبوعات ايران داراي قدمتي حدود 68 ساله است و از 14 سال پيش وارد فاز مدرن شده است.
اين استاد دانشگاه که از اعضاي کميته تخصصي گرافيک کتابهاي درسي در ايران است گفت: اينفوگرافيک علي رغم مشکلات مختلف، مسير رو به رشدي را در ايران طي مي کند به طوري که علاوه بر ورود بيش از پيش آن به کتابهاي درسي، مورد توجه رسانه ها و روابط عمومي هاي مختلف ايران قرار گرفته و طي رقابتي در حال توليد است.
وي افزود: گرچه هنوز بيشتر آثار در حوزه ايستا و موشن اينفوگرافيک توليد مي شوند ولي توجه به قالبها و شيوه هاي نمايش ديگر اينفوگرافيک نيز از جمله اينفوگرافيک تعاملي در حال افزايش است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره اينفوگرافيک رسم سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران استان سمنان در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت شرکت کنند

فرشید فلاح گفت: قالب‌های مجاز تولیدات رسانه‌ای برای شرکت در جشنواره روایت خدمت، موشن گرافیک، محتوای صوتی، اینفوگرافیک، عکس، یادداشت، گزارش، خبر، مصاحبه، تیتر، مقاله، پوستر و کلیپ است.

وی ادامه داد: افزایش مشارکت مردمی و رسانه‌ای در تبیین و تشریح مسایل مرتبط با دور اول و دوم سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان از اهداف برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان شرکت در در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت می‌توانند آثار خود را تا پایان سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در پیام رسان ایتا به آیدی m_rasne@ و یا شماره ۰۹۹۲۱۴۵۹۸۷۱ ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سه داور آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را بررسی می‌کنند، گفت: ۱۰ اثر در بخش آزاد و پنج اثر در بخش ویژه جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت در استان به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • حس وطن دوستی با شنیدن مستندهایی درباره شهدا
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • خبرنگاران استان سمنان در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت شرکت کنند