Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@14:22:01 GMT

حذف سود سپرده روز شمار از فردا

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۲۶۵

حذف سود سپرده روز شمار از فردا

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، اول دی ماه بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد که طبق آن از فردا اول بهمن ماه بانک‌ها حق پرداخت سود روزشمار به سپرده‌های کوتاه مدت را ندارند و باید ضوابط جدید پرداخت سود را رعایت کنند.

همچنین این پیشنهاد در جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۲۰ آذرماه مطرح و قرار شد معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بخشنامه ابلاغی حداقل مانده حساب در ماه مبنای سود سپرده‌های مزبور خواهد شد.

لازم به ذکر است که حداکثر نرخ سود علی‌الحساب برای سپرده‌های کوتاه مدت عادی سالانه باید ۱۰ درصد در نظر گرفته شود و سود سپرده‌های کوتاه مدت در صورتی باید به حساب سپرده گذار واریز شود که برداشتی از این حساب در طول ماه صورت نگیرد.

در این زمینه حمیدرضا غنی آبادی مدیرکل مقررات بانکی بانک مرکزی تاکید کرد: تغییر مبنای محاسبه سود سپرده های کوتاه مدت شامل همه بانکها و مؤسسات مالی که از بانک مرکزی مجوز دارند می شود.

گفتنی است در این بخشنامه به برخورد با متخلفان نیز هشدار جدی داده شده است و باید دید بانک‌ها تا چه حد می‌توانند به بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه پایبند باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بخشنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، محدوده نوسان قیمت در تمامی نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی مصوب هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار تغیییر کرد.

محدوده نوسان قیمت در تمامی نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا+/-۱ درصد میانگین موزون قیمت معاملات کلیه نمادهای گواهی سپرده کالایی تمام سکه طرح جدید در روز کاری قبل و در نماد گواهی سپرده کالایی شمش طلا +/-۱ درصد قیمت پایانی روز کاری قبل است.

دامنه نوسان بورس تغییر کرد کد خبر 844247 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس بورس تهران

دیگر خبرها

  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • محدوده نوسان صندوقهای طلا مثبت و منفی ۱۰ درصد شد
  • حراج گسترده سکه از فردا
  • آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله | هر متقاضی چند سکه می تواند خریداری کند؟
  • آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟
  • جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!