Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@00:22:18 GMT

قیمت گوشت گوسفندی به 82 هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۳۲۳

قیمت گوشت گوسفندی به 82 هزار تومان رسید

پول‌نیوز - علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، درباره آخرین تحولات بازار گوشت اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۵ تا ۷۶ هزار تومان به مغازه دار و ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی کمبود دام زنده و ادامه روند قاچاق دام به کشور‌های همسایه را دلیل اصلی افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در بازار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ملکی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر بار‌ها نسبت به خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور هشدار داده بودیم، افزود: اگرچه مسئولان ذی‌ربط نسبت به این هشدار‌ها توجهی نکردند، اما با توجه به تأکید مسئولان تراز اول امیدواریم که نیرو‌های متمرکز پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور، دام چندانی برای عرضه در بازار وجود ندارد که این امر بر افزایش قیمت تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته، مسئولان پشتیبانی امور دام قول دادند که هفته آینده روزانه ۴ تا ۶ هزار رأس دام از رومانی به تهران وارد می‌شود که اتحادیه در توزیع این دام همکاری خواهد داشت.

ملکی درباره تأثیر توزیع گوشت منجمد بر بازار گفت: با توجه به آنکه روزانه مقدار زیادی گوشت منجمد وارد کشور و در بازار توزیع می‌شود، از این رو تا حدودی بر کنترل بازار موثر بوده است چرا که درغیر این صورت شاهد نابسامانی بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه گوشت منجمد نمی‌تواند کمبود دام در کشور را جبران کند، بیان کرد: واردات گوشت منجمد نمی‌تواند جایگزین گوشت گرم شود، از این رو انتظار می‌رود که با واردات دام زنده و جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بازار به آرامش برسد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات دام زنده گوشت گوسفندی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.

شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • (اینفوگرافیک) با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟
  • با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟ (اینفوگرافیک)
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳