Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:40:28 GMT

افتتاح ۴۰ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۵۰۸

افتتاح ۴۰ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور از افتتاح ۴۰ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، شاهین پاکروح اظهار کرد: در همین زمان، تعداد ۲۶ واحد تصفیه‌خانه‌ فاضلاب با مجموع ظرفیت ۴۸۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح شده و سه میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در بخش آب نیز تعداد ۱۲ واحد تصفیه‌خانه‌ با مجموع ظرفیت بیش از یک‌میلیون مترمکعب در شبانه‌روز راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این تصفیه‌خانه‌ها پنج میلیون نفر است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور هم‌چنین از آماده افتتاح بودن تعداد یک واحد تصفیه‌خانه‌ آب در شهر ازنا و چهار واحد تصفیه‌‎خانه‌ فاضلاب در شهرهای کاشان، محمودآباد نمونه، خوانسار و گلبهار خبر داد و افزود: در یک سال گذشته، تعداد ۷ واحد تصفیه‌خانه‌ فاضلاب در شهرهای بیله‌سوار، رودان، استهبان، کنگاور، اردکان، ایوان، اهواز (شرق) به‌همراه ۲ واحد سامانه‌ نمک‌زدایی آب در شهرهای بندرترکمن و بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، پاکروح اضافه کرد: در حال‌ حاضر تعداد دو واحد سامانه نمک‌زدایی آب در شهرهای بندرعباس و بندرترکمن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش BOO با مجموع ظرفیت ۲۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این تعداد تصفیه‌خانه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

سعید رازانی دوشنبه در بازدید از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه‌خانه آب خرم آباد اظهار کرد: کوتاهی و غفلت در این حوزه مصادف با ورود خسارت و ضررهای جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: آینده‌نگری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی داخلی، به‌روز و پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات موجود و بهره‌گیری از آب مطمئن و پاک از شاخص‌های بارز تصفیه‌خانه پیدار است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برای رفع هرگونه مشکلی در کنار همه دستگاه‌های متولی است، ادامه داد: در استان تصفیه خانه پایدار وجود ندارد و آب تصفیه خانه‌ها بیشتر از آب چشمه ها و رودخانه ها تامین می شود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور باید به‌ طور جدی وضعیت تصفیه خانه آب لرستان مطرح شود.

همچنین معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل استان لرستان اظهار کرد: ایمنی، حفاظت و نگهداری از تأسیسات تصفیه‌خانه‌های آب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مؤثر در تأمین آب آشامیدنی سالم، تأسیسات تصفیه‌خانه‌ها و امری بسیار ضروری است.

مصطفی کریمی بیرانوند گفت: تصفیه‌خانه‌ تأثیر زیادی در کیفیت آب دارد و وجود نگهبان در شبانه‌روز برای امنیت آن امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد