Web Analytics Made Easy - Statcounter

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: تا ۲۰ سال آینده شهرداری تهران نیاز به افزایش پست مدیریتی ندارد، زیرا به قدر کفایت پست‌های زائد در شهرداری ایجاد شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحسن رسولی در ادامه بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، درباره ماده ۹۷ برنامه توسعه شهر تهران، اظهار کرد: در این ماده به دنبال این هستیم که مرز وظایف اجرایی دستگاه‌های اجرایی کشور در اداره امور پایتخت با شهرداری تعیین تکلیف شود و نحوه انجام هماهنگی بین اجرای ماموریت دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تهران به صورت شفاف روشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پیش فرض ماده ۹۷ برنامه این است که هم اکنون این مرزبندی وجود ندارد و می‌خواهیم تمام قوانین بالادستی و قوانین مصوب شهرداری تهران تفکیک و مشخص شود تا این نهاد عمومی به وظایف ذاتی خود عمل کند.

خزانه دار شورای شهر تهران، درباره ماده ۹۹ نیز گفت: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری که باید بعد از اتمام برنامه سوم توسعه شهردار به شورا ارسال شود، برش یکساله از برنامه سوم خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه بر اساس این ماده شهرداری را ملزوم کنیم، چشم انداز، ماموریت، استراتژی و اهداف برنامه اجرایی را به جای شهریورماه سال ۹۸, در اردیبهشت ماه سال آینده به شورا ارائه کتد، تعجیل در کار است و میتواند کیفیت سند برنامه را کاهش دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره ماده ۱۰۰ برنامه نیز گفت: در ایجاد دبیرخانه دائمی برنامه برای پایش و ارزیابی مستمر برنامه باید از پست‌های مدیریتی موجود استفاده شود. معتقدم تا ۲۰ سال دیگر شهرداری تهران نیاز به افزایش پست مدیریتی ندارد، زیرا به قدر کافی پست‌های زائد در شهرداری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد میکنم در بند یک این ماده، بعد از ایجاد دبیرخانه دائمی, "با استفادا از پست‌هایی موجود" اضافه شود.

این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران برنامه سوم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی گل در جمع شورای معاونان سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بر اساس یک مطالعه تطبیقی و توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نحوه تالیف کتاب درسی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: کتابی که بر اساس این آیین‌نامه تالیف شده باشد و علاوه بر ارزش بالای علمی به امیدآفرینی و هویت دینی و ملی ما هم توجه کرده و دارای ویژگی‌های خاص علمی ترویجی باشد حتی نسبت به مقاله هم امتیاز بیشتری در پژوهانه و جهش علمی می‌گیرد.

برنامه‌های تحولی وزارت علوم در دولت سیزدهم

وزیر علوم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۵ مورد برنامه تحولی در وزارت علوم انجام شد که ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، ایجاد صندوق عتف و افزایش قابل توجه مجلات علمی و پژوهشی ایرانی در نمایه‌های بین المللی از جمله این اقدامات مهم بود.
وی افزود: تاسیس معاونت فناوری و نوآوری که در راستای شتاب بخشیدن به فعالیت پارک‌های علم و فناوری صورت گرفت اقدام بزرگی بود و تعریف ساختار آن و راه اندازی پست‌های سازمانی آن نیازمند پیگیری‌های متعدد از سازمان اداری و استخدامی بود.
زلفی گل تشکیل صندوق عتف را از دیگر اقدامات وزارت علوم دانست که باعث تجمیع بودجه پژوهشی شورای عالی عتف شد و ۶۰ درصد اعتبار پژوهشی شرکت‌های دولتی در این صندوق تجمیع شد که رقم خوبی است و به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله علمی نمایه بین المللی داشت در دو سال اخیر توانستیم ۶۷ مجله را نمایه کنیم که اقدام مهمی در راستای مرجعیت علمی بود.
وزیر علوم ایجاد سامانه نان را اقدام مهم دیگری ذکر کرد که باعث ایجاد ارتیاط بین نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها شد به نحوی که نیاز‌های پژوهشی کشور در این سامانه ثبت و اساتید و دانشجویان بر اساس آن طرح پژوهشی و پایان نامه تعریف می‌کنند و هم اکنون ۱۵۰۰۰ نیاز در آن ثبت شده است.
زلفی‌گل اظهار داشت: برای اولین بار و در قالب سامانه نان به اسانید این فرصت داده شد تا از میان دانشجویان اساتید درخشان بدون دخالت سازمان سنجش و آزمون سراسری دانشجو پذیرش کنند.
وی افزود: سامانه دانا نیاز در این دولت به بهره برداری رسید که سوابق علمی تمام اعضای هیئت علمی و محققان در آن درج می‌شود تا سازمان‌ها و صنایع به راحتی بتوانند محقق مورد نیاز خودرا پیدا کنند و تکمیل رزومه در این سامانه برای اساتید امتیاز ویژه دارد.
وزیر علوم تعریف ۶۰ پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم نام برد و گفت: قبلا تعداد پایه‌های تشویقی بین ۵ الی ۷ پایه بود.
وی اخذ مجوز از مقام معظم رهبری برای اعطای امریه سربازی به دانش آموختگان دکتری، تدوین آیین نامه پژوهشگر مستقل و برگزاری دوره‌های دستیار فناوری در پارک‌های علم و فناوری را از دیگر برنامه‌های تحولی وزارت علوم اعلام کرد.
زلفی‌گل این که با پیگیری وزارت و سازمان برنامه و بودجه موفق شدیم در قانون مصوب مجلس ۱۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها را به پژوهش و ۵ درصد را به فرهنگ اختصاص دهیم، اقدام تحولی بود و باعث رشد و رونق در این حوزه‌ها خواهد شد.
گفتنی است ؛ پیش از سخنرانی وزیر علوم، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید و سایر حاضران نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش روی حوزه تخصصی خود در این سازمان ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • باشگاه استقلال تکلیف نکونام را مشخص کرد
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک