Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات 195 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از این استان در 9 ماهه سال 97 خبر داد.

جواد زینالی مهر روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصدی برخوردار است.
وی گفت: کالاهای کشاورزی استان شامل محصولات باغی و گلخانه ای، دامی و خشکبار به طور عمده به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و پاکستان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تولید بیشتر محصولات دارای مزیت نسبی است، گفت: باید زمینه‌ لازم جهت افزایش صادرات بخش کشاورزی فراهم شود.
زینالی مهر حمل و نقل ایمن، وجود دانش صادراتی و بازرگانی بین المللی، برقراری قوانین لازم و ثبات مقررات صادراتی، وجود حمایت‌های دولتی از شرکت های تولیدکننده و صادرکننده را ضروری است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر کشورهای جهان درصدد افزایش صادرات با ارزش افزوده بالا هستند، صادرات محصولات کشاورزی بدون فرآوری غیر اقتصادی بوده و خام فروشی محسوب می‌شود.
وی افزود: به عنوان نمونه زمانی که گوجه فرنگی به رب گوجه تبدیل می شود ارزش افزوده مناسبی بدست می آید و وقتی سس گوجه فرنگی تهیه می شود ارزش آن به مراتب بیشتر می شود.
زینالی مهر گفت: بنابراین هر میزان در زمینه صادرات به سمت فرآورده های نهایی حرکت کنیم ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در منطقه نیمه خشک قرار گرفته و مشکل محدودیت منابع آبی داریم ضرورت پرهیز از صادرات محصولات خام بیشتر می شود، ضمن اینکه از صادرات محصولات با مصرف آب بالا هم باید خودداری کرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: توفیق برنامه های صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند اتخاذ رویکردهای همه جانبه و فرایندی است که در نتیجه همراهی بخش های مختلفی همچون نظام بانکی، گمرک، صندوق ضمانت صادرات و تشکل های صادراتی محقق می‌شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 285 میلیون دلار کالای کشاورزی از استان آذربایجان شرقی صادر شد و 13 درصد صادرات غیرنفتی 2.4 میلیارد دلاری استان متعلق به این بخش بود.
3071/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت كشاورزي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه

با توجه به کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی در برخی مناطق استان یزد در پی پایان بارش‌های اخیر، هشدار سطح زرد در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته سامانه بارشی وارد استان یزد شد و تا امروز ادامه داشت که این حجم از بارندگی‌ها زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی دیگری اواخر هفته‌های آینده نیز در استان یزد فعال شود و از هفته اول اردیبهشت ماه، سامانه با رعد و برق عصرگاهی در استان یزد همراه باشد.

با پایان هشدار نارنجی در استان برای فردا هشدار سطح زرد ویژه کشاورزی صادر شده است و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از روز پنجشنبه تا جمعه وجود دارد.

مجموع بارش‌های استان طی این مدت ۸.۳ میلی متر است که با احتساب بارش‌های ۲۴ ساعته گذشته در استان مجموع بارش استان از ابتدای مهرماه تا به امروز به حدود ۸۴ میلی‌متر رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان یزد نیز اعلام کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی در برخی مناطق استان، امشب دمای ساعتی شبانه از طریق کانال هواشناسی در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/yazdmet اعلام می‌شود.

کد خبر 745567

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده