Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@19:38:12 GMT

ورود دیجی کالا به حوزه‌ی کالاهای تندمصرف

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۶۸۳

ورود دیجی کالا به حوزه‌ی کالاهای تندمصرف

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دیجی کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه با ورود به حوزه‌ی موادغذایی و کالاهای تند مصرفی به دنبال تبدیل شدن اولین مقصد برای هر نوع خرید و ورود به تمامی حوزه‌های خرید است. با‌توجه ‌به چنین سیاستی، پوشش نیازهای اولیه‌ی کاربران نظیر موادخوراکی و کالاهای تندمصرف بسیار اهمیت دارد همچنین فرآیند نگه‌داری و ارسال کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی باتوجه‌ به ماهیت این محصولات بسیار پیچیده‌تر از سایر حوزه‌ها است؛ چراکه مدیریت زنجیره‌ی تأمین و نیز پخش و ارسال، مستلزم دقت و همچنین سرعت‌عمل درخورتوجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهای تندمصرف

کالای تند مصرف کالایی است که با سرعت بیشتری فروخته می‌شود و قیمت فروش آنها نسبتا پایین است. نوشیدنی ها، مواد شوینده، مکمل های غذایی، نمونه‌هایی از کالاهای تندمصرف هستند.

کالاهای تندمصرف به دو دلیل باید سریع‌تر از سایر کالاها دردسترس کاربران قرار گیرند: ۱. با‌توجه ‌به ماهیتشان مانند فساد زودهنگام موادغذایی باید سریع‌تر از سایر کالاها دردسترس خریداران قرار گیرند؛ ۲. با‌توجه‌ به اینکه اقلام سوپرمارکتی جزو ضروری‌ترین موادمصرفی در خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو، تأخیر چندساعته در ارسال ارائه‌ی خدمات در این حوزه را بی‌معنی می‌کند. به‌بیان بهتر، خرید کالاهای سوپرمارکتی به‌صورت اینترنتی نباید مستلزم سپری‌کردن زمان طولانی باشد.

دیجی‌کالا برای رسیدن به هدفش، مرکزها یا انبارهای متعددی برای پردازش و ارسال اقلام خریداری‌شده در سطح شهر تهران درنظر گرفته تا بتواند فرایند پردازش و ارسال کالا را در بازه‌ی زمانی سه ساعته از زمان خرید انجام دهد. براساس آمارهای ارائه‌شده، حاصل همکاری دیجی‌کالا با روکولند عرضه‌ی بیش از دَه هزار نوع محصولات غذایی خواهد بود که بازه‌ی تحویل سه ساعته برای آن درنظر گرفته‌ شده است.

در وهله‌ی اول، سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا برای شهروندان تهرانی دردسترس است و فعلا برنامه‌ای برای راه‌اندازی در دیگر شهرها به ما اعلام نشده است. دیجی‌کالا علاوه بر محصولات سوپرمارکتی، درنظر دارد ازطریق همکاری مستقیم با تولیدکنندگان تره‌بار، افزون‌بر کاهش قیمت نهایی محصولات باغی، بهینه‌سازی فرایند بسته‌بندی و نگه‌داری از محصولات باغی نظیر میوه‌ها را نیز به حالت ایده‌آل برساند تا درکنار کاهش قیمت محصولات ارائه‌شده، ضایعات در این حوزه نیز به حداقل ممکن کاهش یابد.

روند صنعت کالاهای تند مصرف

صنعت کالاهای تند مصرف بسیار پویا و متنوع است و به همین دلیل برای هر فرد با هر درجه‌ی تحصیلی و هر نوع تخصصی، فرصت شغلی مناسبی وجود دارد.این صنعت کالاهای تند مصرف به‌سرعت در حال تغییر و تحول است. .بر اساس پیشبینی ها در آینده نزدیک کمتر کسی را در فروشگاه های فیزیکی خواهیم دید! چون تحولات صنعتی نیز پس از چندسال تاخیر معمولا وارد ایران می شوند، همین عامل باعث شده تا اکثر فروشگاه های زنجیره ای فیزیکی قصد وارد شدن به این صنعت را داشته باشند تا سهم بازار آینده خود را از دست ندهند. علاوه براین فروشگاه های فیزیکی، کسب و کارهای آنلاین نیز که تجربه های موفقی در صنایع دیگر را کسب کرده اند در حال وارد شدن به این صنعت هستند که نوید آینده ای سخت و پر از رقابت برای این صنعت نوپا را می دهد.

/انتهای پیام

306 / 279 دیجی کالا کالاهای تندمصرف موادغذایی بهینه‌سازی کاهش قیمت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دیجی کالا موادغذایی بهینه سازی کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟