Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین – ایرنا – استاندار قزوین گفت: صاحبان صنایع به نوعی در برابر استفاده از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان مقاومت می کنند که باید با همکاری دستگاه های متولی برای شکستن آن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تشکل های اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می توانند فضایی را برای ارتباط بیشتر شرکت های تولیدکننده و واحدهای مصرف کننده فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین می توان با برگزاری یک نمایشگاه در خود پارک علم و فناوری صاحبان صنایع را در سطح استان و کشور دعوت کرده و زمینه آشنایی بیشتر آنها را با محصولات دانش بنیان استان فراهم نمود.
زاهدی گفت: باید لیست محصولات دانش بنیان و جدید استان را احصا کرده و برای وزارتخانه های نفت و دفاع و سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبط ارسال کرد تا از این محصولات در شرایط تحریم بیشتر استفاده شود.
وی اضافه کرد: شرایط تحریم بهترین فرصت برای معرفی محصولات تولید داخل و فعالسازی ظرفیت های درون کشور است و در این راستا باید با اتکا به توان داخلی برای دورزدن تحریم ها اقدام کرد.
زاهدی گفت: با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید صدا و سیما و رسانه های استان به شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها بیشتر پرداخته و زمینه آشنایی مردم و صنایع را با آنها فراهم کنند.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت هاي دانش بنيان واحدهاي توليدي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم