Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، شرکت آمریکایی و چند ملیتی «Manpower» متخصص در مدیریت منابع انسانی و خدمات مشاوره ای در این عرصه با انتشار نتایج برخی تحقیقات خود اعلام کرد نگرانی در خصوص آن که ربات ها جایگاه انسان ها را اشغال کرده و وظایف آنها را بر عهده بگیرند وجود ندارد و این در حالی است که برخی شرکت ها برای افزایش نیروی انسانی خود یا حفظ آنها در نتیجه مکانیزه شدن امور برنامه ریزی می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این شرکت که بر اساس نظرات 19 هزار شرکت در 44 کشور تهیه شده، آمده است که 69 درصد از شرکت ها قصد دارند حجم نیروی انسانی خود را حفظ کنند و 18 درصد از شرکت های نیز می خواهند نیروهای خود را در شرایط کنونی افزایش دهند و این بالاترین نسبت در 3 سال گذشته است.

این گزارش افزود: 24 درصد از شرکت هایی که در دو سال آینده در مکانیزه شدن امور خود و فناوری های دیجیتال سرمایه گذاری خواهند کرد قصد دارند همزمان کارمندان خود را افزایش دهند اما در این میان تنها 18 درصد از شرکت ها هرگز تصمیمی برای سرمایه گذاری در این عرصه ندارند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فقط 9 درصد از شرکت های مورد بررسی قرار گرفته اعلام کرده اند که توسعه فناوری های دیجیتال و رباتیک به طور مستقیم بر کاهش نیروی انسانی آنها تاثیر خواهد داشت و 4 درصد از شرکت ها هنوز میزان این تاثیرات را برآورد نکرده اند.

جوناس برایسینگ رئیس شورای اداری شرکت «Manpower» گفت: افزایش ربات ها به معنای پیوستن آنها به نیروی کار است و نه حذف شدن انسان ها.

انتهای پیام/

184 / 159 ربات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • ساخت ربات فروشگاهی
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان وبلوچستان
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند