Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزشی وزارت بهداشت از خبرگان نظام سلامت خواست درباره اصلاح آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت نظر دهند.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت پیرو نامه ای که به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی برای بازنگری آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت ابلاغ شده بود، در نامه ای از دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا درخصوص گردآوری نظرات خبرگان دانشگاهی در این زمینه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه دستاوردهای قابل توجهی در بخش آموزش عالی حوزه سلامت در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده، عنوان شده که نتایج به دست آمده در این زمینه با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش دولتی و همکاری خیّران و بخش غیر دولتی صورت گرفته است.

همچنین در این نامه با اشاره به لزوم تدوین ضوابط، مقررات و چارچوب های مشخص برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های کشور، از جمله بخش خصوصی و اقداماتی که برای تدوین راهبردهای کلی مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت و آیین نامه مربوطه صورت گرفته، مطرح شده است.

با توجه به اهمیت موضوع در هفته های اخیر، نظرات متعددی در این خصوص ارائه شده و همچنین با نظر سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد آیین نامه مشارکت بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه با تاکید بر اینکه در نظر است تا این آیین نامه با اخذ نظرات و هم اندیشی روسا و معاونین دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی، انجمن های علمی، اعضای جامعه پزشکی، دانشجویان، تشکل های دانشجویی و سایر ذینفعان مورد بازنگری قرار گیرد، از دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطالبه شده تا در اسرع وقت درخصوص گردآوری نظرات خبرگان دانشگاهی در این زمینه اقدام و نتایج را به دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نظرسنجی آموزش پزشکی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان