Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@07:05:45 GMT

تشییع پیکر سلیم نیساری از پاریس تا تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۸۵۸

 به گزارش خبرنگار ایلنا  پیکر سلیم نیساری  بعد از انتقال از پاریس به تهران صبح امروز با حضور شخصیتهای مختلف فرهنگی و هنری همچون شفیعی کدکنی ،غلامعلی حداد عاد عادل ،حسن بلخاری،ژاله آموزگار، علی‌اشرف صادقی،احمد سمیعی گیلانی از مقابل فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشییع و به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا منتقل شد

غلامعلی حداد عادل طی سخنانی با ابراز تاسف از درگذشت نیساری گفت :  نیساری  محصول دوره‌ای است که ایرانی ها  برای رشد  دست به حرکت زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او جزء معدود استادانی بود که  در رشته زبان وادبیات فارسی و  علوم تربیتی تحصل کرد و  پلی میان زبان وادبیات فارسی با آموزش و پرورش بود و یک پایش در دانشگاه مدرسه و دبیرستان  و آموزش به دانش‌آموزان و دیگری در علوم تربیتی و توجه به دستور خط فارسی و نگارش کتاب فارسی برای مدارس بود

 وی با اشاره به علاقه نیساری به حافظ افزود : خدمت بزرگ سلیم نیساری به حافظ‌پژوهی گردآوری تصاویر نسخه‌های خطی  آثار حافظ‌پژوهی بود.

احمد سمیعی گیلانی نویسنده و از همکسلایهای  مرحوم نیساری  نیز  با انتقاد از فضای آموزشی گفت : زمانی که ما درس می خواندیم  رسم نبود که اول دبیرستان یا مدرسه تاسیس  بشود  و بعد به فکر تربیت دبیر باشند.  بلکه توسعه مدرسه   وابسته به تربیت استادان بود در همان زمان نیز  مرحوم نیساری  توجه ویژه ای  به  پژوهش و  بخصوص پژوهش زبان وادبیات فارسی داشت

سیروس نیساری، پسر مرحوم سلیم نیساری  نیز  به نمایندگی از خانواده آن مرحوم گفت : سلیم نیساری کسی بود که  ما در  در خانه اور  پدر صدا می‌زدیم  اما می دانستیم  که مردی بزرگ و افتخارآفرین  است او مدام در فعالیت بود و برای ما پدری مهربان و همچنین همسری وفادار بود و با قلمش به قلب مردم وارد شده است و تا ابد خواهد ماند.

وی ادامه داد : پدرم همیشه دوست داشت کاری برای آیندگان انجام بدهد و به همین دلیل از میان بسیاری از فعالیتها   به باغ و باغبانی علاقه‌ای خاصی  داشت

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (10 فروردین)
  • سرایش اشعاری درباره غزه به زبان فارسی و ترکی
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش + فیلم
  • تشییع پیکر شهید مدافع وطن گلستانی در زادگاهش
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 فروردین)
  • تصاویری از مراسم تشییع مرحوم زهرا شجاعی
  • (تصاویر) مراسم تشییع مرحوم دکتر زهرا شجاعی
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • پیکر شهید مدافع حرم تشییع شد
  • شعرخوانی یک هندی به زبان فارسی در حضور رهبر انقلاب + فیلم