Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تقی رستم‌وندی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور تحت عنوان «ارائه گزارش پیمایش آسیب‌های اجتماعی و بررسی برنامه‌ها و چالش‌های سازمان بهزیستی» اظهار کرد: کار پیمایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر اساس 131 هزار نمونه شهری و روستایی در سال 91 و 92 آغاز شد و امسال به پایان رسید که بر اساس نتایج اولیه حاصل شده از این پیمایش می‌توان گفت ادراک جامعه  از آسیب‌های اجتماعی، اغراق‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شاید این ادراکِ اغراق‌آمیز از آسیب‌های اجتماعی در جامعه به دلیل فعالیت‌ زیاد فضاهای مجازی در حوزه‌های اجتماعی است. آنچه بر اساس یک پیمایش علمی می‌توان بیان کرد این است که آمارهای ارائه شده در فضای مجازی فاصله زیادی با آمارهای واقعی دارد و می‌بایست مبنای اعلام آمارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی،  روند علمی باشد. 

رستم‌وندی در خصوص نتایج اولیه حاصل از پیمایش علمی آسیب‌های اجتماعی افزود: ادراک از فساد اقتصادی در جامعه زیاد است در حالی که بررسی‌های علمی نشان می‌دهد واقعیت چیز دیگری است. به عنوان مثال در مورد رشوه 70 تا 75 درصد از جامعه آماری مورد پیمایش گفته‌اند که نه رشوه گرفتهاند و نه رشوه داده‌اند و ادراک در این خصوص با واقعیت‌ها فاصله دارد. همچنین در مورد مصرف سیگار که در جامعه ابراز می‌شود که مصرف سیگار افزایش یافته است واقعیت چنین نیست، بلکه مصرف آن کاهش هم داشته است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نتایج اولیه حاصل از این پیمایش در مورد آسیب‌های اجتماعی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این پیمایش مورد بررسی قرار گرفت، بحث عامل حمایت از خانواده‌ها و نقش خانواده در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. طبق نتایج حاصله،  80 درصد کسانی که مورد پیمایش قرار گرفتند، دینداری را از عوامل مهم حمایت از خانواده‌ عنوان کردند.

 وی تصریح کرد: برخلاف آنچه ابراز می‌شود که در چهار دهه گذشته دینداری مردم کاهش یافته است در واقعیت این طور نیست بلکه 80 درصد از این جامعه آماری به دینداری خود اذعان کرده‌اند.

رستم‌وندی تأکید کرد: نتایج این پیمایش علمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در آینده در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد تا این نتایج نیز به نظر مردم برسد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در نشست «ازدواج آسان، عشق پایدار» که با حضور جمع کثیری از دانشجویان واحد رشت در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برکزار شد، گفت: نظامی که امروز در جهان حاکم بوده با مدیریت جریان صهیونیسم جهانی درصدد است جمعیت جهان را به سمت کاهش سوق دهند، از سوی دیگر دانشجویان با افزایش جمعیت خود و طرفدارانش می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت درراستای گسترش سرزمین‌های تحت سلطه خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی از سالیان دور با برنامه‌ریزی‌های زیادی که با مدیریت سازمان بهداشت جهانی انجام داد، در کشور شروع به تبلیغ با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کرد که این شعار در مدتی کم خیلی پررونق دنبال و تبدیل به یک جریان شد و رفته‌رفته به فرهنگ عمومی جامعه مبدل گشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: به دنبال این مسائل، نگاه فرهنگی جامعه به سویی پیش رفت که موجب افزایش سن ازدواج شد و آنهایی که ازدواج می‌کردند تا مدت‌ها صاحب فرزند نمی‌شدند یا علاقه‌ای به فرزندآوری نداشتند.

صفوی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت از فاکتور‌های مهم اقتدار ملی یک کشور است، تحدید نسل، یکی از آسیب‌های جدی برای این موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به این مسئله نگاه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری حرکت به سمت یک جمعیت پایدار قابل اطمینان است و امروز شاهد این موضوع در جامعه اسلامی هستیم؛ بنابراین باید روی موضوع افزایش جمعیت و طبعاً مسئله ازدواج جوانان به‌خصوص در سنین پایین‌تر تأکید بیشتری شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: این نهاد درراستای همین مسئله به‌عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین با در نظر گرفتن و برنامه‌ریزی برگزاری جلساتی با فراهم آوردن بستر‌های معرفتی و تحول در نگاه مردم به‌خصوص جوانان در موضوع ازدواج، باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم، امیدوارم منویات مقام معظم رهبری به طور جامع و کامل در جامعه اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟