Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم داراب در مجلس با اشاره به این که نفت یک مزیت نسبی از نظر اقتصادی برای کشور است و هنر مدیریت استفاده از این مزیت نسبی برای ایجاد مزیت رقابتی برای کشور است از وزیر نفت پرسید: چرا برای خلق تکنولوژی و ایجاد بنگاه‌های فناوری محور که خود بتواند برای کشور خلق فناوری کند و پتروشیمی ایجاد کند و در توسعه پالایشگاه‌ها نقش داشته باشد در حوزه نفت اقدام نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا، رضا انصاری در جلسه علنی امروز از وزیر نفت در خصوص این که "اولویت‌ها استراتژی‌ها و اقدامات و برنامه‌های وزارت نفت برای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه و تغییر رویکرد صنعت نفت کشور از تولید منهای تکنولوژی به تولید به علاوه تکنولوژی چیست" بیان کرد: متاسفانه نگاه حاکم بر مدیریت صنعت نفت کشور از بدو تولد تا به امروز عمدتا نگاه به خارج  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: یک نوع خودباختگی در صنعت و تکنولوژی حوزه نفت در داخل کشور به چشم می‌خورد. تا حد زیادی علاقه به خرید از خارج در صنعت نفت ما نهادینه شده است و این امر باعث شده که صنعت‌سازی و توسعه تکنولوژی در صنعت نفت کشور ما جایگاه خود را پیدا نکند.

انصاری در ادامه بیان کرد: زمانی که صبحت از توسعه تکنولوژی و صنعت‌سازی در صنعت نفت کشور می‌کنم منظورم توانمندی خلق تکتولوژی در این صنعت است. بنده انتظارم از وزیر نفت این است  که  در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بالا دست و پایین دست صنعت نفت و نتایج اقدامات در حوزه پژوهش وفناوری این صنعت را برای ما تبیین کنند.

نماینده مردم داراب در مجلس در ادامه با خطاب قرار دادن وزیر نفت بیان کرد: آقای زنگنه صحبت‌های شما بیشتر دلالت بر این داشت که دغدغه اصلی شما و مدیران وزارت نفت بر بالادست است. شما اشاره کردید که دغدغه شما بر ازدیاد برداشت نفت  است.  آقای زنگنه در این حوزه در طول این سال‌ها ما چه اقداماتی انجام داده‌ایم. شما در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر 13 سال سکاندار وزارت نفت بودید ما انتظار داریم که شما بگویید توان تولید داخل کشور در حوزه بالادست و پایین دست و تجهیزات وکالاهای پرمصرف  چگونه است؟

و ی افزود: شما بگویید برای ارتقای توان تولید داخل  و بهره‌گیری از حداکثر توان پیمانکاران و ظرفیت‌های داخلی کشور و ارتقای توان تکنولوژیک به طور عملی چه اقداماتی انجام دادید؟

ادامه دارد...
خبرنگار: علی قورچیان
دبیر: فاطمه ابوطالبی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی انصاری وزير نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر قرائی در نشست خبری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین که امروز که در محل مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ۷ راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری کسب و کارها و ظرفیت رسانه ملی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مانوین سقفی برای صنایع خلاق بوده و عنوانی برگرفته شده از اکوسیستم نوآوری و خانه‌های خلاق است. این رویداد قرار است از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت همزمان با برگزاری رویداد اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس برگزار شود.

دبیر اجرایی رویداد مانوین اهداف عمومی این رویداد را آشنایی زیست بوم حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت عرضه دانش تولید شده، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت هم افزایی در استفاده از منابع مشترک، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب نیازهای فناورانه، ایجاد نشاط و شوق در حوزه صنایع خلاق، نشر فرهنگ نوآوری و نوآوری در جامعه ایرانی-اسلامی، توسعه مهارت‌های اندیشیدن و توسعه خلاقیت و مهارت‌های ذهنی، استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد فضای همگرایی و مشارکت فعالان حوزه آموزش و یادگیری نظیر محتوا، دوره، بازی و اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر و ابزارهای کمک آموزشی عنوان کرد.

قرائی با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی این رویداد شرکت ها و هسته های خلاق در ۲۸ غرفه به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره می پردازند، افزود: این رویداد بخشی تحت عنوان «روایت پیشرفت» دارد که در این بخش نیز بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری ۳ استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از برخی محصولات و دستاوردهای حوزه صنایع خلاق گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی احتمالا ۶ محصول، پلتفرم و برنامه برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

کد خبر 6086527 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها