Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:51:30 GMT

مانور طرح اضطراری در فرودگاه مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۹۴۸

مانور طرح اضطراری در فرودگاه مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد روز یکشنبه با مشارکت ارگانها، سازمانهای ایمنی، امدادی، آتش نشانی و امنیتی مرتبط با پرواز در این فرودگاه برگزار شد.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی در حاشیه این مانور به خبرنگاران گفت: مانور به صورت گسترده‎ با هدف ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در شرایط اضطراری، با حضور ارگانها و نهادهای ایمنی، امدادی، آتش نشانی و امنیتی برنامه ریزی و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدباقر قاسم زاده افزود: در جریان اجرای این مانور هیچگونه تاخیر و جا به جایی زمانی در پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه مشهد اعمال نشد. با حضور 250 دست اندرکار از همه ارگانهای امدادی این مانور به میزان 80 درصد طبق برنامه اجرا شد.
وی همچنین وضعیت ایمنی و آتش نشانی فرودگاه مشهد را خوب ارزیابی و بیان کرد: ظرف دو سال اخیر حادثه خاصی در این فرودگاه رخ نداد. تنها یک مورد سانحه اتفاقد افتاد که به خوبی مدیریت شد و طی آن حادثه خاصی پیش نیامد.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی به تجهیزات و دستگاه ناوبری فرودگاه مشهد نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه ناوبری فعال در این فرودگاه در بیشتر فرودگاههای دنیا و کشور استفاده می شود و از لحاظ دستگاه ناوبری مشکل نداریم. حداقل دید با این دستگاه 800 متر است.
وی افزود: نصب دستگاه پیشرفته تر مقرون به صرفه نیست و تنها فرودگاه لندن و فرودگاههای کشورهای اسکاندیناوی که همیشه درگیر پدیده جوی مه هستند به دستگاه پیشرفته با دید صفر مجهز شده اند.
مانورهای کامل طرح اضطراری بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری هر دو سال یکبار با هدف آمادگی و هماهنگی فرودگاهها و دیگر ارگانهای مستقر در آنها و همچنین ارگانهای امدادی و امنیت شهری در تمام فرودگاههای کشور برگزار می‎شود.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که بطور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرتها روزانه تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاهها مانور اضطراري فرودگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد