Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی با حضور در اداره پلیس فتا تهران برای رهایی از مزاحمت‌ و تهدید‌های پسر جوانی که با انتشار تصاویرش باعث بی‌آبرویی وی شده درخواست کمک کرد.

وی افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی دختر 27 ساله را هدف تحقیق قرار دادند و مشخص شد که پسر جوانی با به دست آوردن تصاویر دختر جوان اقدام به ساخت صفحات دروغین در اینستاگرام و تلگرام کرده و با پخش کردن تصاویر دختر جوان و نوشتن متن‌های غیراخلاقی باعث بی‌آبرویی دختر جوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات متوجه شدند که پسر جوان برای پایان دادن به انتشار تصاویر و استیکرهای مختلف با تصویر دختر جوان پیشنهاد 10 میلیون تومانی داده که در این مرحله دختر جوان از پلیس درخواست کمک کرده است.

ماموران در گام بعدی تحقیقات پی‌بردند که پسر جوان، برادر یکی از دوستان دختر جوان است که از چند سال قبل با هم آشنا شده و قصد ازدواج داشته‌اند.

رییس پلیس تهران اظهار داشت: بدین ترتیب با به دست آمدن این سرنخ ماموران علی 32 ساله را دستگیر کردند و پسر جوان وقتی در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

سرهنگ تورج کاظمی عنوان کرد: علی در تحقیقات پلیسی ادعا کرد 4 سال قبل از طریق خواهرم با دختر جوان آشنا شدم و در این مدت تصمیم به ازدواج داشتم اما بعد از این  همه سال با هم کمی دچار اختلاف شدیم تا جایی که دختر مورد علاقه‌ام شماره تلفنم را بلاک کرد و دیگر جواب پیام‌هایم را نداد.

متهم در اظهاراتش به ماموران گفت: چون از دختر جوان پول طلب داشتم ابتدا خواستم تا بدهکاری‌اش را پرداخت کند اما وقتی دیدم که او هیچ اقدامی برای پرداخت نمی‌کند تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. به همین خاطر با توجه به در دست داشتن تصاویر دختر جوان اقدام به ساختن صفحات مختلف و انتشار عکس‌ و استیکر با تصاویر دختر جوان در شبکه اجتماعی کردم و تهدید کردم اگر پولم را پرداخت نکند به بی آبرو کردنش ادامه می‌دهم.

بنا به این گزارش، علی و دختر جوان برای ادامه رسیدگی به پرونده‌شان در اختیار مقام قضایی در دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفتند.

توصیه پلیسی

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد که این روزها به دلیل گسترش ارتباطات مجازی ، شکل گیری روابط دوستانه و عاشقانه رشد فزایندی را شاهد است . هرنوع رابطه ای در فضای مجازی می تواند آسیب هایی را هم به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد ، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب های تعامل در این فضا بکاهیم.

وی افزود: همانطور که برای حضوردر جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خالی از این امر نیستند لذا همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نگردد و مطالب متناسب با مخاطب ارسال گردد و همیشه هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج رایانه شبکه اجتماعی شبکه های اجتماعی فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران

مرد جوانی که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران ، آزاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی هراسان به کلانتری 119 مهرآباد رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به ارزش 50 میلیارد تومان درخواست کرد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده با دستور بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که 3 مرد جوان با یک خودروی پژو 405 ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب و شتم اقدام به آدم‌ربایی کرده است که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاینتحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگه اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو 405 در محور خاش به زاهدان تردد کرده  است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت: نیما قرار بود که برای بر طرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت 5 میلیارد تومان تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن 3 مرد جوان از دریافت پول نا امید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک قدمی بازداشت آنها است گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل به با اتوبوس میان شهری به تهران آمد.

به گزارش تسنیم، پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم پلیس جنایی تهران بزرگ برای دستگیری 3 مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه سویا به جذب دو استعداد جوان از رئال مادرید و بارسلونا
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • پليس شهرستان رودبارجنوب به آدم ربايي دو پسر جوان پايان داد
  • غرق شدن دختر بچه‌ای در بخش توکهور و هشتبندی
  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران
  • تهران قدیم| گشت و گذار دختران جوان در تهران ۱۰۰ سال قبل / عکس