Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:52:23 GMT

سیاه‌ترین کارنامه به این فلز ارزشمند رسید!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۱۵۲

سیاه‌ترین کارنامه به این فلز ارزشمند رسید!

نقره بدترین سال خود در سه سال گذشته را پشت سر گذاشت و سرمایه‌گذاران هم هیچ نشانی از بازگرداندن این فلز ارزشمند به اوج در سال ۲۰۱۹ نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، هر اونس نقره برای تحویل در مارس در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۱۳.۷ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و در ۱۵.۳۹ دلار بسته شد و برای کل هفته ۱.۶ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران می‌گویند نقره از دو سو آسیب دیده است. از یک طرف سرمایه‌گذاران به جایگاه این فلز به عنوان یک کالای صنعتی و یک دارایی مطمئن اعتنایی نمی‌کنند. از سوی دیگر خوش‌بینی به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، به بازارهای سهام رونق بخشیده و تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شامل نقره را محدود کرده است. همزمان، نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصادی، به دورنمای تقاضا برای فلزات صنعتی شامل نقره لطمه زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دانیل گالی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز" در این باره اظهار کرد: نقره یک فلز صنعتی است که قیمت آن تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی تحت فشار منفی قرار گرفته است.

با این حال شرکت فلزات ارزشمند "کی ام اس" به چشم انداز نقره خوش‌بین است و با این که انتظار دارد این فلز عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با طلا در سال ۲۰۱۹ داشته باشد اما پیش‌بینی کرد قیمت هر اونس نقره امسال تا رکورد ۱۷.۵۰ دلار صعود خواهد کرد و میانگین قیمت هر اونس این فلز ۱۶.۶۲۵ دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام

مترجم: زهرا وثوقی
دبیر خبر: مریم طاووسی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟