Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-به دنبال شکست توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا، دولت ترزا می و احزاب سیاسی این کشور در تکاپوی یافتن راه حلی برای باز کردن این گره کور هستند.

 پس از رد توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، «ترزا مِی» به‌دنبال حذف بخش مربوط به ترتیبات پشتیبان این توافق‌نامه و تلاش برای تصویب مجدد آن است اما این مساله نارضایتی دولت ایرلند را به دنبال داشته و کار وی را دوباره با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر صدراعظم آلمان و اتریش اعلام کرده‌اند حاضرند بر سر توافق جدید با بریتانیا مذاکره کنند. با این حال نخست وزیر پیشین بریتانیا خواستار آن شده است که ترزا مِی به پارلمان اجازه دهد در پیدا کردن راه‌حل برای بن بست برگزیت کمک کند.

یکی از مقامات سابق دولت ایرلند هم پیشنهاد کرده است اگر ترزا می از مواضع خود در خصوص اتحادیه گمرکی کوتاه بیاید اکثر مشکلات رسیدن به توافق برای برگزیت حل می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، احتمال دارد ترزا می برای دستیابی به معاهده‌ای دو جانبه با دولت ایرلند در حال برنامه ریزی باشد. علت این کار حذف توافق تنش‌زای ترتیبات پشتیبان از توافق‌نامه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

این خبرگزاری به نقل از «ساندی تایمز» نوشته است مشاوران ترزا می این‌طور فکر می‌کنند که حضول توافق با ایرلند می‌تواند موجب حمایت حزب اتحاد‌گرای دموکراتیک، که از حامیان دولت ترزا می هستند، و حمایت طرفداران برگزیت در میان حزب محافظه‌کار شود و مخالفت‌ها با برنامه برگزیت را از بین ببرد.

با این حال یکی از منبع دولتی ایرلند گفته است پیشنهاد معاهده دوجانبه «چیزی نیست که موجب خرسندی ما شود» و یک منبع ارشد سیاسی دیگر نیز گفته است این کار با کمیسیون اروپا انجام شدنی نیست.

رد توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا شکست سنگینی برای ترزا می محسوب میشود. این رویداد، بریتانیا را با خطر برگزیت بدون توافق مواجه کرده است. 

با این حال، مِی قرار است روز دوشنبه اعلام کند که قرار است چه برنامه جایگزینی را در پیش بگیرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز شنبه گفت هر کاری بتواند می‌کند تا مطمئن شود بریتانیا اتحادیه اروپا را بدون توافق‌ ترک نمی‌کند و با لحنی ملایم اضافه کرد که برای ایجاد راه‌حلی سازمان‌مند در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنیم».

وی در گردهمایی حزب محافظه‌کار در شهر شمالی «روستوک» گفت: «تا روز آخر برای یافتن راه‌حل برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تلاش خواهم کرد و بر روی داشتن بهترین رابطه با بریتانیا کار می‌کنم».

مرکل تاکید کرده، به تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد و حتی بعد از برگزیت، این کشور باید یکی از همکاران مهم ما باشد.

همچنین «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش روز یکشنبه به روزنامه آلمانی «ولتز ام سونتاج» گفت از تاخیر در اجرای برگزیت استقبال می کند. وی گفت: «اگر لندن یک استراتژی و برنامه مناسب ارائه کند، به تعویق انداختن تاریخ خروج به اندازه چند ماه می‌تواند امکان‌پذیر باشد».

کورتز تاکید کرد: «یک برگزیت سخت و بدون سازمان‌دهی می تواند به همه ما ضربه بزند... ولی ما برای آن هم آمادگی داریم».

بریتانیا قرار است روز 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

رویترز همچنین در خبری دیگر به مصاحبه «جان میجر» نخست وزیر پیشین بریتانیا با «رادیو بی‌بی‌سی» اشاره کرد که روز شنبه گفته بود: «توافق‌نامه او (ترزا می) مرده است و صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم که سرهم‌بندی دوباره آن تفاوت زیادی ایجاد کند اگر هیچ تفاوتی ایجاد کند». از نظر او ترزا مِی باید از خط‌قرمزهایش در برگزیت عقب نشینی کند و به پارلمان اجازه دهد برای جلوگیری از آسیب‌های جدا شدن از اروپا بدون توافق در ماه مارس راهی پیدا کند. 

وی با اشاره به این‌که ترزا مِی باید به پارلمان اجازه دهد راهی برای فائق آمدن بر شکاف‌های موجود پیدا کند گفت: «فکر می‌کنم نشانه هایی وجود دارد که پارلمان می‌تواند به اتفاق‌نظر برسد».

میجر گفت اگر این اتفاق نیفتد، بریتانیا باید همه‌پرسی جدیدی برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار کند. درعین‌حال ایجاد تاخیر در برگزیت کاری هوشمندانه بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی