Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 30 دی‌ماه با گرامیداشت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تقارن این دو مناسبت، فرصت‌های بسیاری را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه فارس به‌عنوان قطب‌های فرهنگی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت 165 مبلغ طی این ایام
وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان فارس از طرف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تدارک دیده‌شده است که اعزام 65 مبلغ اعزامی از قم و 100 مبلغ بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه فارس، طنین‌افکندن ندای الله‌اکبر در کلیه بقاع و اماکن متبرکه، حضور فعال در فضای مجازی و ارتباط با رسانه‌ها در راستای تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه در سطح بقاع متبرکه با موضوع دهه فجر بخشی از این برنامه‌ها است.
موسوی در تشریح برخی از برنامه‌های شهر شیراز در این ایام گفت: بقعه شاه داعی‌الله در روز 21 بهمن‌ماه شاهد سخنرانی بصیرتی است و هیئت‌امنا این بقعه متبرکه علاوه بر دعوت از زائران و مجاوران برای حضور در راهپیمایی، در این همایش باشکوه شرکت می‌کنند.
موسوی گفت: حرم امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) شیراز نیز از روز 18 تا 21 بهمن با حضور مداحان و سخنرانان و با اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، این ایام را گرامی می‌دارند.
وی ادامه داد: در حرم امامزاده شمس‌الدین میرآخر (ع) و با حضور محمدمهدی حسنی و حسن معلمی و در روزهای 16 و 17 بهمن‌ماه نیز گرامیداشت ایام دهه فجر و فاطمیه را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: آستان امامزاده سید صدرالدین(ع) نیز در روزهای 14 و 15 بهمن‌ماه و با حضور کاویانی و حاج حسن رضایی این ایام را گرامی می‌دارد.

سوگواری فاطمی به مدت 5 شب در آستانه شیراز
وی افزود: در آستان مقدس امامزاده سید علاءالدین حسین(ع) شیراز نیز به مدت پنج شب شاهد عزاداری خواهیم بود و در روز 21 بهمن با حضور صالحیان از قم یک سخنرانی بصیرتی خواهیم داشت.
موسوی گفت: در حرم علی‌بن حمزه(ع) نیز در روزهای 20 و 21 بهمن‌ماه برنامه‌های عزاداری و سخنرانی بصیرتی به مناسبت این ایام دایر است.
وی اضافه کرد:19 بهمن‌ماه و با حضور تجرد، سخنرانی بصیرتی در قدمگاه حضرت عباس(ع) برقرار است و یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) نیز در این مراسم به سوگواری می‌پردازد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان كرد: روز 19 بهمن‌ماه نیز شاهد برنامه‌های بصیرتی با سخنرانی آقایان عاشوری در امامزاده محمد(ع) صغاد خواهیم بود و امامزاده محمد(ع) ده پیاله نیز روز 20 بهمن‌ماه با دعوت از حجت‌الاسلام روحانی برنامه‌های بصیرتی را پیگیری می‌کند.
وی افزود: نظیر چنین برنامه‌هایی در امامزاده حسین(ع) دروازه اصفهان، امامزاده شاهزاده قاسم(ع) زرقان، امامزاده محمد(ع) قصرالدشت، امامزاده عبدالله(ع) بازار، امامزاده بنت الحسن(ع) و امامزاده شاه قیس(ع) برگزار می‌شود.
موسوی گفت: اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در چند امامزاده و بقعه متبرکه دیگر شیراز ازجمله امامزاده ابراهیم(ع) سیبویه، بقعه ابوالوفاء(ع)، امامزاده حسن کیا(ع)، امامزاده سید ذوالفقار(ع) و امامزاده جلال‌الدین یحیی(ع) ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌ شده برای این شهر است.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در شهرستان‌های فارس نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت دهه فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌ایم.

نوای قرآن در داراب طنین‌انداز می‌شود
وی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در روز 19 بهمن‌ماه در محل امامزاده ابوالقاسم (ع) با سخنرانی سید حسین پدرام، همایش انقلاب فاطمیون در روز 20 بهمن‌ماه و با حضور محمدباقر جهانگیری در محل این امامزاده و تجمع یوم‌الله 22 بهمن در امامزاده سید علاءالدین حسین(ع) با حضور محمود مسرور از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داراب است.
موسوی گفت: مردم شهرستان ممسنی نیز در روز 22 بهمن با حضور در مسجد جامع امام سجاد(ع) و با سخنرانی حجت‌الاسلام یعقوبی، حضور در امامزاده شاهزاده حسین(ع) مهرنجان با سخنرانی حجت‌الاسلام صمیمی و امامزاده بابامنیر(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام نادری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: سه مسجد قیروکارزین نیز شاهد حضور مردم این منطقه از کشور برای گرامیداشت ایام دهه فجر است. مسجد جوادالائمه (ع) قیر در روز 12 بهمن‌ماه و با سخنرانی حجت‌الاسلام اکبری، مسجد امام جعفر صادق (ع) قیر در روز 16 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام صداقت و مسجد صاحب‌الزمان (ع) سکه روان با سخنرانی حجت‌الاسلام روستا در روز 21 بهمن‌ماه شاهد برگزاری این مراسم است.
وی افزود: در شهرستان ارسنجان نیز شاهد 4 برنامه بصیرتی و عزاداری خواهیم بود و در اولین برنامه، روز 15 بهمن‌ماه در محل امامزاده عبدالله بن موسی کاظم (ع) و با حضور یکی از هادیان سپاه برنامه‌های بصیرتی برگزار می‌شود.

تكریم خانواده شهدا
موسوی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و تکریم خانواده شهدا در 18 بهمن‌ماه و در امامزاده سلطان سید علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمودی، برنامه عزاداری ایام فاطمیه در امامزاده عبدالله‌بن موسی کاظم(ع) با حضور یکی از روحانیون اعزامی از شهر مقدس قم و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام محمودی در امامزاده سلطان سید علی(ع) از دیگر برنامه‌های شهرستان ارسنجان در گرامیداشت این ایام است.
این مسئول با بیان اینكه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون نیز با تدارک 7 برنامه به استقبال ایام دهه فجر و فاطمیه می‌رود، گفت: برگزاری نمایشگاه فاطمیه و دهه فجر در امامزاده سید حسین(ع) در روز 12 بهمن‌ماه، بزرگداشت این ایام در روز 15 بهمن‌ماه در محل آستان امامزاده سید محمد(ع) چهابی با حضور یکی از سخنرانان، برنامه سخنرانی در امامزاده زید(ع) روز 14 بهمن‌ماه، گل‌باران قبور شهدا در بقعه مقام خضر (ع)، امامزاده سید محمد (ع) نوربخش و امامزاده سید حسین (ع) ازجمله برنامه‌های این شهرستان است.
وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر همچنین در امامزاده سید محمد کاشی و امامزاده علی (ع) خشت نیز روز 21 بهمن برگزار می‌شود و روز 22 بهمن‌ماه نیز بزرگداشت مقام شهدا را در آستان امامزاده حسین(ع) شاهد خواهیم بود.
موسوی گفت: در شهرستان رستم نیز دیدار با خانواده شهدای شهر مصیری، غبارروبی قبور شهدا در این شهر و شهر کوپن برنامه‌ریزی‌شده است و مردم این شهرستان روز 22 بهمن با اجتماع در امامزاده سید حسن(ع) و با سخنرانی ولی‌الله طباطبایی این روز را گرامی می‌دارند.

برپایی نمایشگاه شهادت حضرت زهرا(س) در فیروزآباد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: در شهرستان فیروزآباد شاهد برگزاری نمایشگاه شهادت حضرت زهرا(س) از 18 الی 22 بهمن در حسینیه ثارالله(ع) خواهیم بود و حجت‌الاسلام شریفی نیز در این برنامه به سخنرانی می‌پردازد.
وی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در تاریخ 16 بهمن‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور حجت‌الاسلام بلوریان و محفل انس با قرآن به تاریخ 17 بهمن‌ماه در اداره زندان با حضور حجت‌الاسلام محمدی از دیگر برنامه‌های تدارک شده در شهرستان فیروزآباد است.
موسوی گفت: در 20 بهمن‌ماه نیز عزاداران فاطمی در محل مصلای نماز جمعه و با حضور امام‌جمعه شهرستان به عزاداری می‌پردازند که عزاداران کلیه هیئت‌های مذهبی اطعام می‌شوند.

تجلیل از قرآن‌آموزان برگزیده شهرستان بیضا
مدیركل اوقاف فارس بیان كرد: شهرستان بیضا نیز با همایش تجلیل از قرآن‌آموزان برگزیده و مربیان طرح حفظ قرآن برنامه‌های خود را در این ایام آغاز می‌کند و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در روز 18 بهمن‌ماه میزبان این برنامه است.
وی افزود: بقاع متبرکه این شهرستان در این ایام به طرز شایسته‌ای تزئین می‌شود و با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان زائران و مجاوران است و برگزاری محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه بخش دیگری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.
موسوی با بیان اینكه در شهرستان خنج شاهد 5 برنامه عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه خواهیم بود، گفت: سخنرانی و یادمان انقلاب اسلامی در روز 13 بهمن‌ماه و در محل امامزاده پیر غیب(ع) روستای کهنویه با حضور حجت‌الاسلام سیفایی، سخنرانی و عزاداری در روز 19 بهمن‌ماه در محل این امامزاده و با حضور همین سخنران، سخنرانی و عزاداری مسجد اهل‌بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام زمانی در تاریخ 19 بهمن‌ماه از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: سخنرانی و عزاداری در مسجد اهل‌بیت و با حضور حجت‌الاسلام محمدی در تاریخ 20 بهمن‌ماه، سخنرانی و عزاداری و یادمان انقلاب اسلامی در تاریخ 21 بهمن و در محل مسجد اهل‌بیت(ع) و با حضور حجت‌الاسلام محمدی نیز از دیگر برنامه‌های این شهرستان به شمار می‌آید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي ايام دهه فجر سوگواري فاطمي بقاع متبركه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید محمدجواد چگینی شهید آتش‌نشان قزوینی، یکی از خیابان‌های شهر باید به نام این شهید نامگذاری شود.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین ضمن تسلیت به خانواده آتش‌نشان فداکار شهید محمدجواد چگینی و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد آتش نشانان، اظهار کرد: آتش‌نشانان قهرمانان کم‌ادعا و با اخلاص نامیده می‌شوند، همگان آن‌ها را بشناسند و درس آن‌ها را در خاطر نگه دارند.

وی با اشاره به تلاش مجموعه آتش‌نشانی در مهار و اطفای حریق آتش‌سوزی در خیابان شهیدانصاری، افزود: شهیدچگینی جان خود را فدای خدمت به همنوعان خود کرد و ضرورت دارد با همراهی مسئولان عنوان شهید خدمت را برای این آتش‌نشان فداکار در نظر بگیریم و پاسخگوی مطالبات بحق خانواده این مرحوم باشیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار، یکی از خیابان‌های شهر و ساختمان مرکزی آتش‌نشانی شهرداری واقع در خیابان مولوی به نام شهید محمد جواد چگینی نامگذاری شود.

چگینی با اشاره به لایحه ادامه روند تملکات اراضی آستان امامزاده حسین (ع) گفت: با همراهی و همکاری نهادهای کشوری شاهد اجرایی شدن طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) هستیم و با همدلی و هم‌افزایی بیشتر می‌توانیم شاهد به ثمر نشستن و بار نشستن این انتظار چندین ساله باشیم.

وی ضمن قدردانی از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی این اقدام را نقطه عطف تاریخی دانست و افزود: سپاه با این اقدام شجاعانه و تحقق وعده صادق هیمنه اسرائیل را در هم شکست و معادلات منطقه و جهان را تغییر داد.

کد خبر 745020

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد
  • برگزاری شب شعر روایت عشق در بهمن
  • حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در همدان/ ثبت ۱۲۴ هزار و ۵۲۸ نفر شب اقامت در استان
  • تشریح برنامه های ورزشی ویژه دومین کنگره ملی شهدای استان