Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@11:21:12 GMT

توضیحات پلیس درباره فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۲۲۰

توضیحات پلیس درباره فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ

رئیس پلیس پایتخت در پی اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر فرار ۳ اخلالگر بازار کاغذ، توضیح داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی در واکنش به اظهارات اخیر دادستان تهران درباره سلطان کاغذ و فرار ۳ متهم اصلی این پرونده اظهار کرد: در بحث کاغذ ما دو پرونده تشکیل دادیم؛ یک گروه کسانی بودند که ارز را برای ورود کاغذ گرفتند و ارزها را فروختند در حالی که عملاً کاغذی وارد نکردند، دسته دوم؛ کسانی بودند که ارز گرفتند و کاغذ وارد کردند اما این کاغذها را احتکار کردند و به قیمت دلخواه در بازار آزاد فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چرا با سلطان‌سازها برخورد نمی‌شود؟ پنج پرده از ماجرای «سلطان کاغذ»

وی افزود: در این رابطه افراد اصلی شناسایی و توسط پلیس دستگیر شدند و آخرین فرد مربوط به این پرونده در روزهای اخیر، طی یک عملیات مراقبت و تعقیب در استان فارس دستگیر شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اظهاراتی درباره ۳ متهم متواری این پرونده گفت: این ۳ نفر پیش از تشکیل پرونده و پیگیری موضوع از سوی پلیس، اقدام به فرار کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی اخبار حوادث اخلال گران سردار حسین رحیمی سردار رحیمی کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!

آفتاب‌‌نیوز :

صبح روز ۲۷ فروردی ماه جاری سارقان زورگیر اتوبان صدر در محل وقوع جرم حضور پیدا کردند و به بازسازی صحنه جرم پرداختند. ۲۰ فروردین ماه جاری ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در ترافیک اتوبان صدر یک زورگیری خشن انجام شده است که سارقان پس از سرقت گوشی صاحب ماشین با موتور متواری می‌شوند. این تصاویر که توسط یکی از شهروندان در همان اتوبان گرفته شده بود، باعث شد مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از شناسایی و دستگیری متهمان خبر دهد. علی، ولی پورگودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران در مورد دستگیری متهم چهارم که فرار کرده بود به «اعتماد» می‌گوید: «متهم چهارم که سرکرده باند بود نیز دستگیر شد.»

رییس پلیس آگاهی تهران همچنین در مورد دستگیری سه سارقان زورگیر اتوبان صدر گفت: «چند روز پیش انتشار فیلمی از صحنه سرقت به عنف در اتوبان صدر ذهن‌ها را متوجه خود کرد. با اینکه انتشار فیلم صحنه سرقت موجب هوشیاری و حساسیت متهمان شده بود، حتی این هوشیاری هم نتوانست به آنان برای اختفا و از بین بردن سرنخ‌ها کمک کند و کارآگاهان پلیس بلافاصله با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهمان شدند و در بازه زمانی کمتر از یک هفته آنان را در مخفیگاه‌شان در یکی از استان‌های شمالی دستگیر کردند.» عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز از جزییات دستگیری این سارقان زورگیر به «اعتماد» گفت: «به دنبال اعلام خبر زورگیری از شهروندی در محدوده بزرگراه شهید صدر بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و پس از آن هم ویدیویی که از سوی یکی از شهروندان ضبط شده بود در اختیار پلیس قرار گرفت که این ویدیو نیز کمک زیادی در شناسایی این افراد به پلیس کرد. در نهایت سارقان زورگیر ظرف مدت ۲۴ ساعت از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفتند. با توجه به اینکه ویدیوی این زورگیری در فضای مجازی منتشر شده بود، سارقان نیز احساس خطر کرده و از مخفیگاه خود متواری شده و به یکی از استان‌های شمالی رفته بودند. در همین راستا نیز ماموران پلیس آگاهی نسبت به شناسایی مخفیگاه این افراد اقدام کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی این افراد را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. اولین مدعی کشف این جرم دادستانی است و اعلام شده که به پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.» محمدیان در مورد صدای شلیک در فیلم منتشر شده نیز توضیح داد: «شلیک تیر از سوی یکی از همکاران پلیس که در آن ساعت در ماموریت نبوده، اما در نزدیکی محل حضور داشت، انجام شده است و ارتباطی به سارقان نداشت. البته جرم این سارقان نیز بسیار بالاست و اشد مجازات هم برای آنان در نظر گرفته خواهد شد. این نوع سرقت‌ها که با تهدید سلاح همراه است مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.»

مالباخته مردی جوان است و گوشی تلفن همراه او آیفون ۱۳ پرومکس بوده که به سرقت رفته است. او در توضیح روز حادثه به «اعتماد» گفت: «حدود ساعت ۸ الی ۸ و نیم صبح در مسیر شرق به غرب بزرگراه صدر در ماشین شخصی خود در حال حرکت بودم که ناگهان محدوده خروجی خیابان قیطریه ترافیک سنگین شد. متاسفانه در ماشین را قفل نکرده بودم و، چون ترافیک سنگین شده بود گوشی تلفن همراهم را در دست گرفتم تا نگاهی به آن بیندازم. در همان لحظه سارقان از دو طرف به سمت ماشین من حمله کردند. آن‌ها با چاقو و قمه مرا تهدید کردند و چند ضربه هم به من زدند تا بتوانند گوشیم را بگیرند. وقتی چند ضربه به دست، زانو و کمرم وارد کردند، مجبور شدم گوشی‌ام را به آن‌ها بدهم. سارقان هم گوشیم را گرفتند و فرار کردند. بعدا متوجه شدم یکی از شهروندان از لحظه سرقت و زورگیری فیلم گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده است.» 

سارقان هر کدام ۱۸ الی ۲۰ سال دارند و سردسته آن‌ها که ۲۴ سال سن دارد، فرار کرده است. این سه سارق انگیزه اصلی‌شان را رسیدن به پول زیاد عنوان کردند. یکی از آن‌ها که ۱۸ سال دارد و قبلا هم سابقه بازداشت داشته است به «اعتماد» گفت: «ما از قبل طعمه را شناسایی نکرده بودیم. در اتوبان بودیم که دیدیم شیشه ماشین آن آقا پایین است و گوشی گران‌قیمتی هم در دست دارد. همانجا تصمیم گرفتیم گوشی او را سرقت کنیم. جلوتر که رفتیم، دیدیم در ماشین او قفل هم نیست. برای همین تصمیم به سرقت گرفتیم. اشتباه کردیم. کاری که کردیم جز بدبختی چیزی برای ما نداشت.» 

یکی دیگر از متهمان که ۱۹ ساله است و قبل از شروع سرقت در موتورسازی و تره‌بار کار می‌کرده، گفت: «ما همه با هم رفیق و ساکن بلوار ابوذر هستیم. یکی از رفقای‌مان که الان اینجا (صحنه جرم) حضور ندارد و فرار کرده است به ما پیشنهاد داد که سرقت کنیم. او گفت که پول موبایل‌قاپی خوب است ما هم وسوسه شدیم. پول سرقت بهتر از درآمد خودم بود. برای همین گول خوردم. روز حادثه من با چاقو راننده را تهدید کردم و گوشی او را به زور گرفتم. گوشی‌های سرقتی را به یک مالخر در خیابان مولوی می‌فروختیم. کلا چند بار سرقت کردیم و پس از بار آخر که در اتوبان صدر بود، دستگیر شدیم. در تمام سرقت‌های‌مان با مردم درگیر نمی‌شدیم و از چاقو برای ترساندن آن‌ها استفاده می‌کردیم. اگر کسی مقاومت می‌کرد رهایش می‌کردیم و آسیبی به آن‌ها نمی‌رساندیم. وقتی فیلم زورگیری‌مان را در یکی از رسانه‌های خارج از کشور دیدیم، فهمیدیم که حتما دستگیر خواهیم شد. برای همین به شمال رفتیم، ولی بعد دستگیر شدیم.» 

متهم دیگر ۲۰ سال دارد. او نیز گفت: «یکی از بچه‌محل‌های‌مان به ما گفت که سرقت کنیم، چون پولش خوب است. ما هم تحریک شدیم و باند سرقت تشکیل دادیم. دو هفته بود که سرقت را شروع کرده بودیم و چند باری موبایل‌قاپی کرده بودیم. من فقط با موتور از دوستانم پشتیبانی می‌کردم. این چهارمین سرقت من است. در آن ویدیو که در فضای مجازی منتشر شد اولین بار بود که کسی را خفت می‌کردیم.» این متهم درباره شیوه سرقت گفت: «روزانه در اتوبان و خیابان‌ها می‌چرخیدیم و وقتی متوجه می‌شدیم فردی گوشی گران‌قیمتی به دست دارد برای او نقشه می‌کشیدیم. بعد هم هر گوشی را در خیابان مولوی ۶ تا ۱۲ میلیون تومان می‌فروختیم. پشیمان هستم و نمی‌دانم چه مجازاتی در انتظارم است.»

منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • رهاسازی حقابه هیرمند به ایران
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • طارمی باارزش‌تر از سپاهان و تراکتور
  • مهدی طارمی با ارزش‌تر از سپاهان و تراکتور
  • توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی باربران در یک استان
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن