Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:11:09 GMT

شهادت حضرت زهرا(س) نشانه ضعف ایمان مردم بود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۲۸۰

شهادت حضرت زهرا(س) نشانه ضعف ایمان مردم بود

حجت الاسلام ماندگاری گفت: شهادت حضرت زهرا(س) نشان از این داشت که ایمان مردم آن زمان ضعیف شده بود امروز هم ایمان مردم ضعیف شود اتفاقات بدی می افتد چرا که دشمنان امروز از نسل همان دشمنان دیروز هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت زهرا(س) در ابتدای خطبه فدکیه فلسفه اعتقادات، عبادات و اخلاقیات را برای ما بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه افزود: شهادت حضرت زهرا(س) نشان از این داشت که ایمان مردم آن زمان ضعیف شده بود امروز هم ایمان مردم ضعیف شود اتفاقات بدی می افتد چرا که دشمنان امروز از نسل همان دشمنان دیروز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره اهمیت ایمان، عنوان کرد: اگر برخی به تکالیف شرعی خود عمل نکرده و به حرام روی آوردند به علت ضعف ایمان است، مومن به آخرت ایمان دارد و دنبال حرام نخواهد بود زیرا اعتقاد دارد که همه چیز در مقابل قدرت خداوند هیچ است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه دارائی‌های ما به خداوند تعلق دارد اما اگر نفس انسان آن را متعلق به خود بداند طغیان می‌کند، اظهار کرد: زکات از جمله اوامر الهی برای کنترل نفس سرکش است.

وی با بیان اینکه آبرو، علم، شهرت، ریاست و قدرت همه برای خداوند است، گفت: خمس، زکات، صدقه، انفاق و احسان برخی واجب و برخی مستحب است خداوند در قرآن فرموده اگر آنها را انجام بدهید چندبرابر به شما پس می‌دهد، افزون بر اینکه نفس شما تزکیه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: اگر خمس و زکات خود را بدهید خداوند چند برابر آن را به شما می‌دهد، هر صاحب درآمدی باید سالانه خمس و زکات خود را بدهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم هم زکات دارد، عنوان کرد: کسانی که در دانشگاه یا حوزه عالم هستند باید با انتشار آن زکات علم خود را بدهند.

 

خمس، زکات و رد مظالم از واجبات است

 

وی افزود: زکات زیبایی عفت، زکات قدرت دستگیری و گره‌گشایی از گرفتاری دیگران، زکات آبرو واسطه شدن، زکات پدر و مادر و اقوام صله رحم، زکات زندگی بندگی خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه خمس، زکات و رد مظالم از واجبات است، گفت: ردمظالم حق الناس است. نماز ارتباط با خدا و زکات ارتباط با مردم است، در قرآن هرجا نامی از نماز برده شده از زکات هم نام برده شده است، بنابراین اگر ما زکات بدهیم اعلام بندگی خدا را کردیم.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از حضرت زهرا(س) خداوند جهاد را عامل عزت مسلمانان قرار داده است، عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که یکی از واجبات دین شما جهاد است، که به دو نوع جهاد اکبر و اصغر تقسیم می‌شود، اگر مردم از جهاد رویگردان شوند ذلیل می شوند، جهاد از درهای ویژه بهشت برای مجاهدان فی‌سبیل‌الله است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی حضرت زهرا س سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان ارتش خبرگزاری شبستان هرمزگان دوره آموزشی شهادت حضرت زهرا س مراسم سوگواری حضرت زهرا س حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران‌ اسلامی در صیانت از منافع مشروع خود با اقتدار ایستاده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، درمتن پیام "پیام احمدی "مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آمده است :

بسمه‌تعالی

﴿قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ﴾

با آنان به نبرد برخیزید تا خداوند آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه‌های [پر سوز و غم] مردم مؤمن را شفا بخشد. (سوره مبارکه توبه ،آیه ۱۴)

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که با غرش موشک‌ها و حرکت نورانی پهپادها در آسمان غربی آسیا، شبی بی‌مانند را در تاریخ جهان به یادگار گذاشت، گواه آن دارد که ایران اسلامی در صیانت از منافع مشروع خود همچنان با صلابت و با اقتدار ایستاده است و در پاسخ به هر تجاوزی، کوبنده و پشیمان کننده وارد کارزار می‌شود.

این عملیات دندان‌شکن نه تنها پیامی آشکار برای رژیم اشغالگر قدس به همراه داشت بلکه قدمی شد برای رسیدن به آرزوی همه آزادگان و مرهمی شد برای آرامش خاطر دردمندان.

بر خود لازم می‌دانم، ضمن تبریک و شادباش این پیروزی عزتمندانه به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز شهدا و مردم مقاوم و دلیر محور مقاومت از ایران اسلامی تا عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین، از درگاه خداوند متعال نابودی هر چه سریعتر تمامی ستمکاران و در رأس آن‌ها رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی را مسئلت می‌نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895336

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • ایران‌ اسلامی در صیانت از منافع مشروع خود با اقتدار ایستاده است
  • ۶ راهکار تداوم برکات ماه رمضان در سایر ایام سال
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • بوشهری‌ها ۴۲ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند
  • حمله به فلسطین اشغالی نشانه عقلانیت ایران بود