Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@16:44:31 GMT

بهداشت کالای خواب، چرا و چگونه؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۴۲۲

بهداشت کالای خواب، چرا و چگونه؟

‍‍‍‍‍‍

شما یک سوم از عمر خود را در تختخواب، و بر روی تُشک خود می‌گذرانید. پاکیزگی این موارد بر روی سلامت شما به شدت تأثیرگذار است. با پیروی از ۵ مرحله زیر، اتاق خواب خود را تمیز و پاکیزه نگه دارید. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ بازار نظرات - اخبار بازار -

توجه:شما یک سوم از عمر خود را در تختخواب، و بر روی تُشک خود می‌گذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکیزگی این موارد بر روی سلامت شما به شدت تأثیرگذار است.  با پیروی از 5 مرحله زیر، اتاق خواب خود را تمیز و پاکیزه نگه دارید.

 

شما در هر شبانه روز حدوداً یک سوم از 24 ساعت را در تختخواب و خوشخواب خود می‌گذرانید. آخرین باری که زمان‌تان را به  شستشوی تشک  خود اختصاص داده‌اید کی بوده؟ احتمالاً رو مبلی‌های شما بیشتر از محافظ تشک شما شسته می‌شود؟ موقع آن رسیده که به شستن تشک تختتان هم اهمیت بدهید. به عبارتی با این کار به یک‌سوم از عمرتان اهمیت می‌دهید.

چرا شستشوی تشک و تمیز کردن کاور تشک مهم است؟

شستن تشک و پاکیزگی کاور تشک کیفیت خواب شبانه شما را بالا می‌برد.شستشوی تشک و تمیز کردن محافظ آن، عمر خوشخواب شما را زیاد می‌کند.شستن تشک باعث از بین رفتن گردوغبار و حشراتی که شما با چشم نمی‌بینیدشان می‌شود و آلرژی شما را بهبود می‌دهد.شستن  محافظ تشک  کافی نیست بلکه برای پاکیزگی کامل نیاز به شستشوی تشک دارید.

نگران نباشید منظور از شستشوی تشک این نیست که آن را به دوش بکشید و مثل زمان قدیم در حیاط خانه با شِلنگ آب و فرچه به جان آن بیفتید. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به بهترین شکل ممکن تشک خود را بشویید.

از قدیم برای پاکیزگی تشک مرسوم بوده است که در سال 2 بار تشک را پشت و رو می‌کردند و رویه آن را می‌شستند. اما در حال حاضر با وجود تشک هایی از مدل های بالش دار و تهویه دار، دیگر امکان برعکس کردن تشک وجود ندارد. بااین‌حال پایبندی به رسم و تمیز کردن تشک در سال می‌تواند به پاکیزگی اتاق و همینطور بهبود سلامتی شخصی شما کمک کند.

مرحله اول برای شستن تشک:

با جدا کردن ملحفه، رو تختی، محافظ تشک و کاور تشک شروع کنید. حالا آن‌ها را بر اساس رنگشان جدا کنید. برای از بین بردن لکه‌های قوی از پودرهای لباسشویی آنزیم دار استفاده کنید. همچنین اگر کاور تشک و محافظ تشک شما به اندازه کافی ضخیم و مقاوم است برای تمیزی بیشتر و از بین رفتن لکه‌ها از بالاترین دمای آب در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

مرحله دوم شستشوی تشک:

در این مرحله نوبت استفاده از جاروبرقی است. آیا به این فکر کرده‌اید که بُرِس‌های اضافه جاروبرقی برای چه کاری باید استفاده شوند؟ یکی از کاربردهای بُرس زیر برای پاکیزگی تشک است.

 

با بُرس معمولی جاروبرقی هم می‌توانید تشک خود را تمیز کنید. اما این نوع از بُرس باعث می‌شود که تمامی گردوغبار و پوست مرده و هر چیزی که به چشم شما نمی‌آید و بر روی تشکتان وجود دارد، از روی آن جدا شود. دقت کنید که محافظ و کاور تشک را در مرحله قبل در ماشین لباسشویی شُستیم و آن‌ها نیاز به استفاده از جاروبرقی را ندارند.

اگر آلرژی دارید و به دنبال پاک‌سازی عمیق تشک خود هستید برای شما راهکار ویژه‌تری داریم. سایت‌هایی که به آزمایش این موارد می‌پردازند، در گزارش خود آورده‌اند که جاروبرقی‌های معمولی تا عمق 1 گرم گردوغبار و حشرات و هر چیز دیگری را به درون می‌کشند و از بین می‌برند. برای مکش بیشتر می‌توانید از جاروبرقی‌های مخصوص شستشوی تشک استفاده کنید که تا عمق 3 گرم نفوذ دارند.

مرحله سوم شستن تشک:

به دلیل وجود فوم و موادی که در تشک ها به کار می‌رود از شستن کل تشک خودداری می‌کنیم. اما اگر لکه‌هایی بر روی تشک شما وجود دارند که محافظ تشک و کاور تشک مانع از رسیدن آن به خود تشک نشده باشد، باید از ترفند شستشوی نقطه‌ای استفاده کنید. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

شستن تشک به روش شستشوی نقطه‌ای:

قسمتی که می‌خواهید بشویید را مشخص کنید. دقت کنید که در مرحله قبلی شستن تشک با جاروبرقی، تمام گردوغبار را گرفتیم. پس الآن به آسانی می‌توانیم از مواد شستشوی مایع استفاده کنیم و گردوغبار رویی را به عمق نبریم. از شستشو دهنده‌هایی مثل شامپو فرش می‌توانید استفاده کنید. اگر لکه خیلی غلیظ است می‌توانید از محلول کلاسیک یک قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی در یک لیوان آب گرم به مقدار لازم برای شستشوی تشک استفاده کنید.

مرحله چهارم شستشوی تشک:

در این مرحله می‌خواهیم تمامی بوی بد تشک را با پاشیدن جوش‌شیرین بر سطح تشک از بین ببریم. اگر بار اولی است که می‌خواهید این کار را انجام دهید اصلاً نترسید. روند کار به این شکل است که یک بسته کامل جوش‌شیرین را به شکلی که کل سطح تشک را بپوشاند، بر روی تشک می‌ریزیم. جوش‌شیرین باید برای 24 ساعت روی سطح تشک بماند.

توصیه حرفه‌ای: بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر، تشک پوشیده شده از جوش‌شیرین در معرض پنجره و نور خورشید قرار گرفته شود.

مرحله پنجم شستن تشک:

پس از گذشت این 24 ساعت و بوزدایی تشک شما با جوش‌شیرین، حالا نوبت این است که بازهم به سراغ جاروبرقی و بُرسی که قبلاً گفتیم برویم. به آرامی با جاروبرقی جوش‌شیرین را از سطح تشک بردارید.

توصیه‌های تکمیلی:

دیدیم که شستشوی تشک به چه شکلی انجام می‌شود. محافظ تشک باعث می‌شود که رطوبت و آلودگی به سطوح زیرین و عمیق تشک نفوذ نکند. پس از کاور تشک استفاده کنید.

 

با استفاده از روتختی می‌توانید به زیبایی تخت و عمر تشک خود بیفزایید.

در سال حداقل 2 بار به شستشوی تشک خود بپردازید و 4 بار کاور و محافظ تشک خود را بشویید.

 

 

سخن آخر:

نکته مهمی که در کل فرایند شستشوی تشک باید به آن توجه کنید این است که اگر تشک شما مناسب نباشد هرچقدر هم که آن را تمیز کنید هیچ تأثیری بر بهبود کیفیت خواب شما نخواهد داشت. تشک‌های قدیمی که از گردوغبار و حشرات ریزی که با چشم دیده نمی‌شوند، اشباع‌شده‌اند را رها کنید!

یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. آیا با کلینیک خواب داتیس آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که چه مواردی از تشک بر سلامت شما تأثیر گذار است؟ می‌دانید که کمردرد و گردن درد شما می‌تواند ناشی از مُدل بد خوابیدن شما باشد؟ کالای خواب داتیس، تشک مورد نیاز شما را بر اساس تکنولوژی‌های جدید و فیزیک بدنی شما و همسرتان یا فرزندتان تولید می‌کند.

شما یک‌سوم عمر خود را در تخت خوابتان به سر می‌برید. تأثیر  تشک مناسب  را از یاد نبرید.

انتهای پیام/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تأیید و یا رد نمی‌شود.

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رپورتاژ آگهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت

گمرک ایران جزئیات واردات ۲۰ قلم کالاهای اساسی در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ را اعلام کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 به میزان 24 میلیون و 619 هزار تن کالای اساسی به ارزش 16 میلیارد و 71 میلیون دلار وارد کشور شده است.

این میزان کالای اساسی وارداتی در سال 1402 در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی 1.35 درصد و از حیث ارزش 9.72 درصد کاهش داشته است.

 در این مدت ذرت با 3 میلیارد و 813 میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با 2 میلیارد و 377 میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با 2 میلیارد و 239 میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و 306 میلیون دلار و کنجاله سویا با یک میلیارد و 62 میلیون دلار 5 قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

در بین 5 قلم اول کالای اساسی ذرت و کنجاله سویا به لحاظ ارزش به ترتیب 15.88 درصد و 24.22 درصد افزایش و روغن‌های خوراکی 6.20 درصد، انواع دانه‌های روغنی 67 صدم درصد و برنج 44.67 درصد کاهش داشته است.

در سال 1402، یک میلیارد دلار گندم، 747 میلیون دلار جو، 574 میلیون دلار لاستیک سنگین، 477 میلیون دلار شکر خام، 460 میلیون دلار کود شیمیایی، 406 میلیون دلار گوشت قرمز سرد سنگین، 300 میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر، 293 میلیون دلار خمیر کاغذ، 288 میلیون دلار گوشت قرمز سبک گرم، 229 میلیون دلار چای خشک، 217 میلیون دلار حبوبات، 122 میلیون دلار سموم تکنیکال شیمیایی، 88 میلیون دلار گوشت مرغ، 50 میلیون دلار انواع بذر و 20 میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد شده است.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش در ارزش واردات کالای اساسی در سال 1402 می‌افزاید: گوشت قرمز گرم و سرد، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب 5 قلم کالای اساسی بودند که در بین اقلام اساسی از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش برخوردار بودند.

 چای خشک، گندم، برنج، شکر خام و حبوبات در سال 1402 در بین 20 قلم کالای اساسی بیشترین کاهش را به لحاظ ارزشی به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ سبد کالای معیشتی در ساری
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • کشف کالای قاچاق در بروجرد
  • شستشوی بیش از ۱۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب شهرستان چگنی
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲