Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمداسکندری، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از طرح‌های زودبازده را از دستاوردها و اهداف مهم این سازمان بیان کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم تحقق اقتصادی مقاومتی در حوزه‌های مختلف، تنها راه پیشرفت و توسعه کشور در همین موضوع نهفته شده است و همه باید برای تحقق آن اهتمام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 417 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان‌شرقی فعال است، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های تعریف شده آنها را در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: چابکی، تخصص و تعهد از جمله ویژگی های بارز این گروه ها است که لازمه اقتصاد مقاومتی است و در بسیاری از حوزه ها کمک حال دولت و دستگاه های اجرایی بوده ایم.

اسکندری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 97 هزار نفرساعت انواع خدمات عمرانی، عمومی، رفاهی، فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی در قالب گروه های جهادی در حاشیه شهرها و روستاهای محروم استان به ویژه در مناطق کم برخوردار انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، برپایی اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان را یک، سه و هفت روزه اعلام و اضافه کرد: این اردوها در قالب بسیج اقشار و در تخصص‌ها و رشته‌های مورد نیاز در مناطق محروم برگزار شده که آثار و ثمرات بسیار مطلوب و مناسبی در پی داشته است.

وی، اردوهای جهادی را ستون اصلی سازمان بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: بر اثر فعالیت این اردوها بسیاری از هزینه‌های دولت کاهش یافته است که این امر می تواند برای دستگاه‌های دولتی برای واگذاری بخشی از طرح های خود به بسیج سازندگی ترغیب کننده و تشویق کننده در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

اسکندری، احداث 145 واحد مسکن مددجویان بهزیستی، 21 واحد مسکن محرومین، 15 طرح عمرانی در حاشیه شهرها و روستاهای محروم، 117 مورد مرمت مدارس، 11 طرح مرمت مسجد و حسینیه و ارایه صدها خدمات رفاهی، بهداشتی و معیشتی را نمونه ای از فعالیت های عمرانی و خدماتی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از اول امسال تاکنون بیان کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کشور امروز بیش از هر چیزی به عمل جهادی در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه خدمات رسانی نیاز دارد، یادآور شد: از آنجائی که خدمت به مردم یکی از مهمترین وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی است، می توان با هم افزایی و پرهیز از هرگونه عملکرد جزیره ای، نسبت به تحقق این هدف مهم امیدوار شد و بسیج سازندگی در این راستا رسالت های تعریف شده ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی بسیج سازندگی شناسنامه دار شدن اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی