Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:41:43 GMT

برگزاری نمایشگاه قرآنی هنرمند لبنانی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۴۴۹۵

برگزاری نمایشگاه قرآنی هنرمند لبنانی در آمریکا

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌توریدور؛ نمایشگاه اثار این هنرمند لبنانی- آمریکایی با عنوان «جستجو در قرآن کریم» شامل تذهیب، طراحی و خوشنویسی آیات قرآن است.
عریضی  روز گذشته درباره نمایشگاه و آثار خود در این موزه سخنرانی کرد.
وی که در زمینه خوشنویسی اسلامی، تذهیب و نقوش اسلیمی فعالیت می‌کند، گفت که در سن 15 سالگی تحقیق درباره خوشنویسی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: کار طراحی 3 سال به طول انجامید و نگارش کلمات، 7 سال زمان برد.
عریضی در زمینه طراحی گرافیک به همکاری با شرکت‌های نرم‌افزار و کارهای مرتبط با تبلیغات، ساخت بنر و غیره پرداخت. وی به آثار هنری پیشینیان بر روی صفحات قرآن علاقه زیادی داشت و این علاقه، او را به خلق اثر قرآنی مدرن رهنمون ساخت که در نهایت به برگزاری نمایشگاه «جستجوی قرآن کریم» انجامید.   وی طی یک دهه، 114 طرح منحصر به فرد برای سوره‌های قرآن خلق کرد و قرآنی در 376 صفحه را پدید آورد. عریضی می‌گوید: هر صفحه، طرح مخصوص به خود را دارد اما ممکن است شباهت‌هایی وجود داشته باشد.
«سوزان کاکوتلی» یکی از بازدیدکنندگان می‌گوید: این نمایشگاه فکر بسیار خوبی برای جلب توجه افراد به قرآن و دین اسلام است.
عریضی در هنگام خلق این اثر، خوانندگان و عقاید آنها را مد نظر داشته است. وی می‌گوید: من طرح‌ خود را با حال و هوایی تازه خلق کردم اما در عین حال سعی می‌کنم تا وجهه سنتی هنر اسلامی را حفظ کنم. من نمی‌خواهم باعث رنجش خواننده یا بیننده مسلمان شوم. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا قرآن تگزاس نمایشگاه قرآن هنرمند لبنانی تذهیب خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، اولین نشست تخصصی نمایشگاه «بر فراز دشت» با موضوع «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» با حضور مسیحا ربیعی، پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و کیوریتور نمایشگاه، شهریار زرشناس پژوهشگر و عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره، سمیه رمضان ماهی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه سوره و امیر دستمردی هنرمند تجسمی و مدرس دانشگاه و دبیر جلسه، روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۴ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه «بر فراز دشت»، ۷۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش‌درآمده است. این نمایشگاه با رویکردهای طبیعت‌گرایانه، بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده و تا ۱۶ اردیبهشت همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6086711

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد