Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ثبت سفارش کالاهاي مصرفي و مصرفي بادوام خارجي داراي مشابه ايراني را تا پايان مدت قانون برنامه ششم توسعه ممنوع کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، نمايندگان در نشست علني امروز (يکشنبه 30 دي) مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي طرح حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي کشور و حمايت از کالاي ايراني با ماده 17 و تبصره آن با 164 رأي موافق، 12 رأي مخالف و 5 رأي ممتنع از مجموع 208 نماينده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين ماده؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ثبت سفارش کالاهاي مصرفي و مصرفي بادوام خارجي داراي مشابه ايراني که با کيفيت مناسب و به ميزان کافي توليد شده باشد را تا پايان مدت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ممنوع کرده و يا براساس ماده (22) قانون احکام دائمي برنامه‌هاي توسعه کشور از موانع تعرفه‌اي و فني جهت مديريت واردات استفاده کند.

تبصره 1- مصاديق کالاهاي ايراني مشمول اين ماده بر اساس معيارهاي متناسب با شرايط اقتصادي و تجاري کشور از قبيل ارزش آفريني، سهم ساخت داخل، حق‌الامتياز، اشتغال‌زايي، انتقال دانش فني، زنجيره ارزش، مزيت‌هاي نسبي و غيره ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجراء شدن اين قانون توسط کارگروهي با مسؤوليت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضويت نمايندگان وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان برنامه و بودجه کشور و اتاق‌هاي مرتبط تعيين خواهد شد و در مواقع ضروري و نيز در اسفندماه هر سال اين فهرست توسط کارگروه مذکور مورد بازنگري قرار خواهد گرفت و حداکثر تا پانزده روز بعد ابلاغ خواهد شد.

تبصره 2- وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسب مورد وزارت جهاد کشاورزي مکلفند نسبت به نصب برچسب نشان دهنده درصد عمق ساخت داخل در کالاهاي صنعتي و با بسته بندي شده مشمول اين ماده توسط توليدکنندگان پيگيري و نظارت لازم را اعمال کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفارش خارجي ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد  تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوبی کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها شامل تعداد 110 کیسه 45 کیلوگرمی (4950 کیلوگرم ) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 2.5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا  به انواع بیماریها دچار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری