Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) محمد قربان‌زاده، معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور، باید حداقل 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در كل كشور صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با ملاك معدل كتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شركت در كنكور انجام ‌شود؛ لذا با توجه به این مصوبات، پذیرش رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، مستقل از كنكور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل هایی كه پذیرش آن ها از طریق كنكور سراسری است، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در بهمن‌ماه 97 تنها در برخی از رشته‌هایی كه امكان پذیرش آن در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی است، به تعداد محدود، دانشجو می‌پذیرد.

قربان‌زاده با اشاره به پذیرش تک جنسیتی دانشجویان در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به صورت تك جنسیتی و در 2 پردیس اسرار، ویژه برادران و پردیس رضوان، ویژه بانوان خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: طبق اعلام سازمان سنجش، در رشته های مهندسی پزشكی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، مدیریت بازرگانی زن و مرد، در رشته‌های مهندسی برق، علوم ورزشی، حسابداری‌، مدیریت صنعتی، روانشناسی و علوم تربیتی، فقط مرد و در رشته‌های آموزش زبان انگلیسی و مهندسی كامپیوتر، فقط زن، پذیرش دانشجو در بهمن‌ماه خواهیم داشت.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مورد شرایط پذیرش دانشجویان بدون آزمون توضیح داد: متقاضیانی كه تا پایان بهمن‌ماه سال جاری مدرك پیش دانشگاهی خود را كسب كنند، اعم از داوطلبانی كه در آزمون سراسریی سال 1397 ثبت نام کرده یا نکرده‌اند، می‌توانند در پذیرش بهمن‌ماه شركت کنند.

قربان‌زاده افزود: اگر دانشجویی در شهریور‌ماه امسال در دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل شده باشد و تمایل به تحصیل در یكی از این رشته‌های مشخص شده دانشگاه امام رضا(ع) را داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را ارائه دهد و در صورت پذیرش او در دانشگاه امام رضا(ع)، تحصیل او در دانشگاه قبلی لغو می‌شود.

مهلت ثبت نام تا 10 بهمن‌ماه ادامه دارد
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: زمان ثبت نام پذیرش دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی از 29 دی‌ماه شروع و تا پایان وقت اداری 10 بهمن‌ماه ادامه دارد و متقاضیان جهت ارائه درخواست باید فقط در این مدت و در ساعات اداری به دانشگاه امام رضا(ع) كه نشانی آن در اطلاعیه سایت دانشگاه موجود است، مراجعه كنند و نتایج پذیرش حداكثر تا 15 بهمن‌ماه اعلام نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی دانشگاه امام رضا ع قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا کریمیان خاطرنشان کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

وی گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کرده و توجه داشته باشند دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6082620

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد